Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2013 16:58 - Обществото на "извитата целувка"
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 843 Коментари: 0 Гласове:
6

Последна промяна: 13.07.2013 20:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
             Хирургът Ричард Шелцър разказва незабравима история в своята книга „Уроци за простосмъртни”: „Стоя при леглото на млада жена с оперирано лице. Устата ѝ е извита в парализа. Изглежда гротескно. Едно фино разклонение на лицевия нерв, този, който води до мускулите на устата, е премахнат.  Като хирург съм следвал с религиозна ревност извивката на плътта ѝ, гарантирам ви това. Въпреки всичко, за да отстраня тумора, се наложи да прережа малкия нерв.

Младият ѝ съпруг е в стаята. Той стои в другия край на леглото и изглежда, че и двамата не ме забелязват. Кои са те, се питам – този мъж и кривоустата жена, които се взират един в друг и се докосват толкова жадно, толкова неудържимо? Младата жена проговаря: „Устата ми винаги ли ще бъде такава?”. „Да, – казвам аз – ще бъде. Това се дължи на отрязването на нерва.” Тя кимва безгласно. Но младият мъж се усмихва. „На мен ми харесва, –  казва той – сладко е някак си.”

Изведнъж аз разбирам кой е той. Осъзнавам и навеждам очи. Не можете да бъдете дръзки, когато срещате Бог. Той внимателно се навежда, за да целуне изкривената ѝ уста. И аз съм толкова близо до тях, че мога да видя как извива устни, за да може да уеднакви формата им с нейната. Сякаш ѝ казва, че и така могат да се целунат.”

 

Славна история, нали? Не виждаме ли в нея това, което сме били призовани да бъдем? Извивайки живота си, приспособявайки сърцата си, оформяйки прегръдките си, за да се приближим повече до тези, които в своята вцепененост копнеят да бъдат забелязани, подкрепени и обичани? Не означава ли това, че от общество на вярата, трябва да станем общество на „извитата целувка”?

Защото в края на краищата това е начинът, по който Бог пръв ни е обикнал.




 




Гласувай:
6



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1301557
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5420
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930