Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.11.2011 20:25 - Отговор на коментар на Ели.
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6719 Коментари: 28 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
         Ели, ще ти отговоря изречение по изречение. И ми се струва, че ще преповторя (с червено) предния си постинг.

 

Галатяни 5:4 5:4 Вие, които желаете да се оправдавате чрез закона сте се отлъчили от Христа, отпаднали сте от благодатта.

Така е! В предната си статия го написах: Този мислен разговор с Исус може да продължи още дълго. Но за мен беше важно да разбера, че гаранция за опрощението на моите грехове е това, което Исус е направил, а не това, което аз мога да направя. На практика единственото, което мога да направя е: чрез вяра да се хвана за обещанието Му.

...гаранция за опрощението на моите грехове е това, което Исус е направил на кръста, поел е моите грехове и ме е освободил. Това е дар за мен - благодат!


             Не знам за вас, но аз не мога да изпълня закона,

Така е! Никой не може. Само Исус: Че не мога да спазвам Декалога съвършено, то е ясно.

Следват обърканите ми разсъждения: не съм съвършена, не мога да изпълня закона, но все пак не крада, не убивам, не клюкарствам... значи мога! Объркващо е: хем не мога, хем мога. Докато един петък Светият Дух ми отвори духовните сетива и разбрах истината:

 

 ...един ден, беше петък, изчистих къщата си и се приготвих за съботата. Огледах наоколо и видях, че твърде добре съм си свършила работата.

На другия ден сутринта влязох в хола. Слънцето огряваше стаята. Веднага на светлината стана ясно, че тук-таме съм позамацала стъклата. Погледнах секцията, имаше участъци, незасегнати от парцала; на пода – косъмчета, кончета, малки боклучета... Всичко това не се забелязваше докато слънцето не огря стаята. А аз бях доволна от себе си и мислех, че идеално съм изчистила...

Ето колко съм съвършена! Толкова съвършено мога да пазя и заповедите! Моята правда е като омърсена дреха (Исая 64:6).

Ясно е, че не мога да пазя съвършено заповедите (както не мога и да си изчистя съвършено стаята). Именно затова не мога да се спася чрез делата си. Именно затова ми е нужен Спасител, който ме спасява не заради моите дела, а заради Неговата милост и любов към мен. Това е незаслужен подарък за мен и се казва благодат.

Спасявам се по благодат.

 Тогава, като не мога да изчистя съвършено, това повод ли е въобще да не чистя или да мина небрежно отгоре-отгоре, или да избърша праха на едната секция, а другата да оставя? Не!

Тогава, като не мога да пазя съвършено закона това повод ли е въобще да нехая? Или да си избера някои заповеди и тях да си пазя, а другите, защото си обичам греха, да не ги пазя. Да крада, да прелюбодействам, да си държа вкъщи изваяни идоли и да им се моля например?

Да не бъде!

Ще я изчистя толкова, колкото мога. Аз съм възрастна, дъщеря ми може би ще изчисти по-добре от мен, млада е; а майка – ще се справи по-зле от мен; тя е стара и немощна. И тогава разбрах: не е важно какъв е резултата, а колко мога. Не е важно какво правя, а каква съм. Това означава да спазвам заповедите по дух, а не по буквата. А духът, който Господ е вложил в мен, е дух на любов. Законът е много повече от правене – неправене. Той е състояние на духа, отразяващо отношението ми към Бога и към хората.

 

още повече той е даден на евреите, а аз не съм еврейка.

Тихо! Това пък не го казвай никога повече. Първия път като ми го написа, великодушно си замълчах, но ти продължаваш да го повтаряш. Законът е даден на евреите, но той е общочовешки. Хайде иди и кажи на съпруга си: „Извинявай мили, че ти изневерих, но то прелюбодейството е грях само за евреите, а аз не съм еврейка...” Не върви!

 

 

 Но в момента, когато аз реша да спазвам закона, подтъпквам жертвата на Исус и отпадам от благодатта..

Не е така! Евреи 8:10 Защото ето завета, който ще сключа с Израелевия дом: След онези дни, казва Господ, ще положа законите Си в ума им и ще ги напиша в сърцата им; Аз ще бъда техен Бог и те ще бъдат Мой народ.

Влагайки закона в ума и сърцето ми Господ не ме прави робот. Напротив! Аз си оставам човек със свободна воля. Мога да вземам решения и да съгрешавам. Ще имам борби и падения, но: Но който устои докрай, той ще бъде спасен. (Матей 24:13)

Потъпквам жертвата на Исус и отпадам от благодатта не когато реша да спазвам закона, а когато искам да се оправдая чрез закона. Галатяни 5:4 Вие, които желаете да се оправдавате чрез закона, сте се отлъчили от Христос, отпаднали сте от благодатта.

Да реша да пазя закона и да искам да се спася чрез закона са две различни неща. Аз вземам решение да пазя закона с ясното съзнание, че не мога да го пазя съвършено и че чрез него не мога да се спася, затова имам нужда от Спасител. И това, че не мога да пазя закона не ме терзае, не ме притеснява, напротив! Чувствам се свободна от закона, защото Исус е направил най-великото нещо на кръста и ме е освободил от проклятието на осъждението от закона: Яков 1:25 Но който вникне в съвършения закон на свободата и постоянства, който не е слушател, който забравя, а деен изпълнител, ще бъде блажен в дейността си.

Но това вече го писах в предната си статия: И запомни: колкото и да се стараеш да не съгрешиш, никога, НИКОГА докато си на тази земя и в това естество, няма да станеш толкова добричка и съвършена, че да можеш чрез делата си да спечелиш вечния живот.

Гаранция за вечния ти живот е това, което Аз направих на кръста, защото там Аз поех твоята вина, а вярата ти е средството, чрез което можеш да се хванеш за Мен.

 

Благодатта е сила дадена ни от Бог да изпълним закона

Така е: „Не съгрешавай вече” означава обичайки, вече да нямаш афинитет към греха. И на ум да не ти идва да направиш нещо лошо. Но това ти сама не можеш да го постигнеш. Само Аз мога да го изработя в теб, ако имаме връзка с теб.


        Е, не може да се каже, че закона е отпаднал, но той се явява като огледало, което ми показва - аз във благодатта ли съм или не.

Така е: Както на фона на слънчевата светлина се виждат мръсните участъци в стаята, така и на фона на Исус, светлината Исус, се виждат недостатъците ми.

А недостатъците ми вече са достатъчно основание да се надявам не на себе си, а на благодатта.

 

Защото, ако съм в Божията благодат, аз ще изпълнявам закона, както Исус го изпълни !

Така е!!!

Ако съм в Божията благодат, ще изпълнявам закона както Исус – от любов. Ако не обичам, не съм в Божията благодат и тогава пак може да се старая да го изпълня, но със свои сили, напъвайки се, заробена под тежестта на закона, измъчена, изтерзана да не би някъде да съм сбъркала, изтормозена, изнемощяла, смазана!!! Законът е много повече от правене – неправене. Той е състояние на духа, отразяващо отношението ми към Бога и към хората. Отношение на любов. Каквото и да правя, колкото и да се старая, ако любов нямам, никак не ме ползва (1Кор.13 гл.)

 

Римл.11:6 "Но , ако е по благодат не е вече от дела, иначе делото не е вече дело."
Разбираш ли какво казва стиха. 

А ти разбираш ли?


        
Ако ние със нашата сила спазваме закона вършим дела.

За теб думичката „дела” май е мръсна дума? Ние вършим дела. И делата не са лошо нещо. Те произтичат от вярата и я доказват. Господ каза на Аврам да излезе от Ур Халдейски и Аврам извърши едно дело: излезе от Ур Халдейски. Разбираш ли, вярата се доказва само чрез делата? Ако Аврам беше се усъмнил, ако се страхуваше да се довери, ако Аврам нямаше вяра в Бога, нямаше да излезе!!!!!

 Делото, което извърши: излизане от Ур Халдейски, произтичаше от неговата дълбока вяра в Бога. И каква полза да казва: „Господи, аз вярвам в Теб”, ако делата му показват обратното? Каква полза да казваш на някого: „Обичам те!”, ако му иневеряваш и делата ти показват обратното?

Делата произлизат от вярата и я доказват: Яков 2:14 Каква полза, братя мои, ако някой казва, че има вяра, а няма дела? Може ли такава вяра да го спаси?

Яков 2:17 Така и вярата, ако няма дела, сама по себе си е мъртва.

Яков 2:18 Но ще каже някой: Ти имаш вяра, а пък аз имам дела; ако можеш, покажи ми вярата си без дела и аз ще ти покажа вярата си от моите дела.

Яков 2:20 Обаче искаш ли да познаеш, о, суетни човече, че вяра без дела е безплодна?

Яков 2:21 Авраам, нашият отец, не се ли оправда чрез дела, като принесе сина си Исаак на жертвеника?

Яков 2:26 Защото както тялото, отделено от духа, е мъртво, така и вярата, отделена от дела, е мъртва.

 

В момента в който започнем с делата се отдалечаваме от благодатта.

По-правилно е да кажем: В момента, в който добием самочувствие, че сме станали много добрички и с делата си можем да „заслужим” спасение, се отдалечаваме от благодатта.

 

А със собствени сили не можем и затова - "прелюбодействаме, крадем,лъжем, клюкарстваме и т.н."

Със собствени сили не можем, но и със сила от Бога не ставаме съвършени и не можем да пазим съвършено закона. Просто защото сме в грешна плът, с греховно естество. Силата от Бога не ни прави роботи, нито съвършени. Силата от Бога ни прави нови хора. Вече не се напъваме да пазим закона, а ни „идва отвътре”. Защото обичаме, не лъжем ближните си, не кроим планове да ги измамим, не прелюбодействаме и т.н. Водеща е любовта, затова добротата е станала наша същност.


       
Гал.2:21" Не осуетявам Божията благодат; обаче, ако правдата се придобива чрез закона, тогава Христос е умрял напразно" Да не бъде.Амин!

Амин!


       
Но ако се откажем да вършим дела със собствена сила ние автоматично отиваме във благодатта /получаваме сила от Бог/ и както ябълката - спазваме целия закон, без напъване.

Дълбоко се съмнявам, че спазвате целия закон.


        Ако го правим с напъване - си личи по това , че винаги едно няма да ни достига/както при богатия младеж , който е спазвал закона /.

Така е.


        
Това записване на заповедите в сърцата ни е валидно само ако не сме се отлъчили от Божията благодат. Тази блгодат я получаваме при истинското "новораждане" и я губим при всяко преминаване "към делата".

По-точно е да се каже: „и я губим всеки път, когато си помислим, че сме станали достатъчно добри, за да си спечелим спасението сами”.

          
Като чета цитата от теб, разбирам, че не е ясно , но ....не знам как да го напиша по-ясно. 

Права си, на мен все нещо не ми е ясно... Все се уча и така ще е до края.

 
          Ако пишеш , разбрала ли си последното или не -ще продължа ако не е ясно.

Ще се радвам да получа одобрението ти.


        Бог да те благослови , че се интересуваш и искаш да разбереш Божиите неща. Тези, които размишляват ще имат добър успех- казва Исус Навин.

Благодаря!



Тагове:   благодат,   свобода,   грях,   любов,   исус,


Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. morningstar1 - Много добре написано и изяснено! Поздравления!
26.11.2011 08:05
Странни са ми християните, които надават вой срещу Божият закон.
Но Божият закон е съвършен и свят, какъвто е самият Бог. И като Него е и вечен и непроменим.
Закона е с жизнена необходимост за човешката раса. Той разкрива какъв е Божият морал... и най-важното - дефинира греха!! Няма ли закон - няма и грях! Закона е огледалото в което можем да видим оцапаните си дрехи и това да ни подтикне към дълбок размисъл и съответно към основна смяна на посоката на живот. Закона води към Христос. Защото макар и показващ мръсотията полепнала по душите ни, той е неспособен да я очисти. Този, който може да се справи с нея е Бог. Но нима закона става вече навалиден след като си е свършил работата??? Не! Как би могло? И за кого би могло да стане невалиден? За грешните той продължава да бъде трън в очите, но също така е и призив за осъзнаване на греха и поражда желание за очистване. Следователно той е крайно необхпдим за всички грешни, непокаяни и живеещи далеч от Бога.
Какво да кажем за вярващите? Отпадат ли моралните изисквания на закона към онези, които наричат себе си християни? Те свободни ли са вече да го пренебрегват и нарушават? Отговора е НЕ.
Но как трябва да се пази този закон, след като изискванията му са толкова високи? Най-тъжното и погрешно нещо е човек да пробва да пази Божиите заповеди със собствени сили. В грешното си естество човек е неспособен на това. И все пак това е постижимо. Как? Единствено чрез божията сила за това.
Бог има силата да преобразява характери, да дава ново мислене, да дава нови морални ценности, да прави чудеса с умът ни и желанията на сърцето ни.
Бог дава силата и способността да се ПАЗИ закона, и никога не казва - не пази закона, той вече не е валиден за теб!
Такова нещо като отпаднал , невалиден или прикован на кръста закон НЕ съществува.


1 Йоаново 2:4 Който казва: Познавам Го, а заповедите Му не пази, лъжец е, и истината не е в него.

1 Йоаново 5:3 защото ето що е любов към Бога: да пазим неговите заповеди
цитирай
2. blagorodnik - Добре, че е фейса, та
26.11.2011 09:38
да видя, че е имало полемика за закона и благодатта. :)
Ще си позволя и аз да изкажа мнение. Наскоро разбрах едно - законът е всеобхватен, за целият живот на човека, от-до. Ако от самото си раждане до смъртта си човек допусне една-единствена грешчица, край - човек е грешен и подлежи на смърт. След Адам няма законоспасени! След Адам има вяра в идващата жертва и следване Божията воля, а когато Жертвата дойде - има вяра в изпълнената жертва и следване на Божията воля.
Изявената Божия воля в закона е пътеводител - не за спасяване, а за следване и не със собствени човешки възможности, а чрез Божията сила, която действа в нас богато и ни подтиква да желаем да бъдем като Христос, нашият Спасител.
цитирай
3. vandela007 - Благодаря ти, Утринна звезда!
26.11.2011 15:55
Аз също се чудя на някои неща, но виждам, че да наливаш вода в пълна чаша е безсмислено....
цитирай
4. vandela007 - Ако от самото си раждане до смъртта ...
26.11.2011 15:58
blagorodnik написа:
Ако от самото си раждане до смъртта си човек допусне една-единствена грешчица, край - човек е грешен и подлежи на смърт. След Адам няма законоспасени! След Адам има вяра в идващата жертва и следване Божията воля, а когато Жертвата дойде - има вяра в изпълнената жертва и следване на Божията воля.
Изявената Божия воля в закона е пътеводител - не за спасяване, а за следване и не със собствени човешки възможности, а чрез Божията сила, която действа в нас богато и ни подтиква да желаем да бъдем като Христос, нашият Спасител.

Благодаря за подкрепата, Благороднико!
цитирай
5. elina7 - Не срещу Божия закон, но срещу изпълняването му с човешка сила !
27.11.2011 05:05
[quote=morningstar1]Странни са ми християните, които надават вой срещу Божият закон.
Но Божият закон е съвършен и свят, какъвто е самият Бог. И като Него е и вечен и непроменим.
Закона е с жизнена необходимост за човешката раса. Той разкрива какъв е Божият морал... и най-важното - дефинира греха!! Няма ли закон - няма и грях! Закона е огледалото в което можем да видим оцапаните си дрехи и това да ни подтикне към дълбок размисъл и съответно към основна смяна на посоката на живот. Закона води към Христос. Защото макар и показващ мръсотията полепнала по душите ни, той е неспособен да я очисти. Този, който може да се справи с нея е Бог. Но нима закона става вече навалиден след като си е свършил работата??? Не! Как би могло? И за кого би могло да стане невалиден? За грешните той продължава да бъде трън в очите, но също така е и призив за осъзнаване на греха и поражда желание за очистване. Следователно той е крайно необхпдим за всички грешни, непокаяни и живеещи далеч от Бога.
Какво да кажем за вярващите? Отпадат ли моралните изисквания на закона към онези, които наричат себе си християни? Те свободни ли са вече да го пренебрегват и нарушават? Отговора е НЕ.
Но как трябва да се пази този закон, след като изискванията му са толкова високи? Най-тъжното и погрешно нещо е човек да пробва да пази Божиите заповеди със собствени сили. В грешното си естество човек е неспособен на това. И все пак това е постижимо. Как? Единствено чрез Божията сила за това.
Бог има силата да преобразява характери, да дава ново мислене, да дава нови морални ценности, да прави чудеса с умът ни и желанията на сърцето ни.
Бог дава силата и способността да се ПАЗИ закона, и никога не казва - не пази закона, той вече не е валиден за теб!
Такова нещо като отпаднал , невалиден или прикован на кръста закон НЕ съществува.
1 Йоаново 2:4 Който казва: Познавам Го, а заповедите Му не пази, лъжец е, и истината не е в него.
1 Йоаново 5:3 защото ето що е любов към Бога: да пазим неговите заповеди
[/quote
цитирай
6. elina7 - Водата е преобраз , но този преобраз може да налива само Бог !
27.11.2011 05:08
vandela007 написа:
Аз също се чудя на някои неща, но виждам, че да наливаш вода в пълна чаша е безсмислено....


Проблема е , че това, което казваш е вярно, но не става с човешка сила. Ако ставаше - напразно умря Христос.
цитирай
7. elina7 - Абсолютно вярно - и ангел от небето да ни каже нещо, което го няма в Библията...
27.11.2011 05:18
blagorodnik написа:
да видя, че е имало полемика за закона и благодатта. :)
Ще си позволя и аз да изкажа мнение. Наскоро разбрах едно - законът е всеобхватен, за целият живот на човека, от-до. Ако от самото си раждане до смъртта си човек допусне една-единствена грешчица, край - човек е грешен и подлежи на смърт. След Адам няма законоспасени! След Адам има вяра в идващата жертва и следване Божията воля, а когато Жертвата дойде - има вяра в изпълнената жертва и следване на Божията воля.
и нИзявената Божия воля в закона е пътеводител - не за спасяване, а за следване и не със собствени човешки възможности, а чрез Божията сила, която действа в нас богато и подтиква да желаем да бъдем като Христос, нашият Спасител.


Закон и благодат- това спъва много христяни.
Ако погледнем към едното- пренебрегваме другото.
Не може да се служи на двама Господари.
Но ако закона бе съвършен, нямаше да има Нов Завет и Исус нямаше да пие тази чаша/както се молеше на Отец/.
Така, че погледа ни трябва да е само към кръстта.
От там идва спасението ни.
цитирай
8. vandela007 - Морнингстар също подчертава, че силата идва от Бога:
27.11.2011 13:34

Законът води към Христос. Защото макар и показващ мръсотията полепнала по душите ни, той е неспособен да я очисти. Този, който може да се справи с нея е Бог.....
Но как трябва да се пази този закон, след като изискванията му са толкова високи? Най-тъжното и погрешно нещо е човек да пробва да пази Божиите заповеди със собствени сили. В грешното си естество човек е неспособен на това. И все пак това е постижимо. Как? Единствено чрез Божията сила за това.
Бог има силата да преобразява характери, да дава ново мислене, да дава нови морални ценности, да прави чудеса с ума ни и желанията на сърцето ни.
Бог дава силата и способността да се ПАЗИ закона, и никога не казва - не пази закона, той вече не е валиден за теб!
Такова нещо като отпаднал , невалиден или прикован на кръста закон НЕ съществува.
цитирай
9. vandela007 - Проблема е, че това, което к...
27.11.2011 13:45
elina7 написа:


Проблема е , че това, което казваш е вярно, но не става с човешка сила. Ако ставаше - напразно умря Христос.

Нито мисля, нито съм казвала някъде, че с човешка сила става. Ето цитат от точно тази статия: „Не съгрешавай вече” означава обичайки, вече да нямаш афинитет към греха. И на ум да не ти идва да направиш нещо лошо. Но това ти сама не можеш да го постигнеш. Само Аз мога да го изработя в теб, ако имаме връзка с теб." - това впрочем е цитат и от първата ми статия.
Да го изработи Исус в мен означава да ми даде сила чрез благодатта. Впрочем Морнингстар много добре го е изразила по-горе.
цитирай
10. vandela007 - законът е всеобхватен, за целият ...
27.11.2011 14:13
elina7 написа:
blagorodnik написа:
законът е всеобхватен, за целият живот на човека, от-до. След Адам има вяра в идващата жертва и следване Божията воля, а когато Жертвата дойде - има вяра в изпълнената жертва и следване на Божията воля, изявена в закона - пътеводител; не за спасяване, а за следване и не със собствени човешки възможности, а чрез Божията сила, която действа в нас богато и подтиква да желаем да бъдем като Христос, нашият Спасител.


Закон и благодат- това спъва много христяни.
Ако погледнем към едното- пренебрегваме другото.
Не може да се служи на двама Господари.
Но ако закона бе съвършен, нямаше да има Нов Завет и Исус нямаше да пие тази чаша/както се молеше на Отец/.
Така, че погледа ни трябва да е само към кръстта.
От там идва спасението ни.
Благородник също много добре го е написал, от което се вижда, че не е от тези християни, които се препъват в проблема "закон-благодат". Права си във всичко, и че Господ Исус Христос сключи нов завет със своя народ, но отпаднаха само заповедите от церемониалния закон: жертвоприношения, обрязване и т.н. А законът на ЛЮБОВТА - да любиш Бога и ближния си, не е отпаднал. Това е Декалогът: 4 заповеди по отношение на Бога и 6 заповеди по отношение на ближния.
ДЕСЕТТЕ ЗАПОВЕДИ НЕ СА ОТПАДНАЛИ, НО НИЕ НЕ МОЖЕМ ДА ГИ ПАЗИМ СЪВЪРШЕНО, ЗАЩОТО СМЕ ХОРА С ГРЕШНО ЕСТЕСТВО. ИСУС ЧРЕЗ БЛАГОДАТ НИ ДАВА СИЛИ ДА ГИ ПАЗИМ, НО АКО МОЖЕХМЕ ДА СЕ СПРАВИМ ПЕРФЕКТНО, ЩЯХМЕ САМИ ДА СИ СЕ СПАСЯВАМЕ И ТОГАВА НАПРАЗНО Е УМРЯЛ ИСУС.

ДЕСЕТТЕ ЗАПОВЕДИ НЕ СА ОТПАДНАЛИ, В ТЯХ НИЕ СЕ ОГЛЕЖДАМЕ КАТО В ОГЛЕДАЛО И ВИЖДАМЕ КОЛКО СМЕ НЕСЪВЪРШЕНИ. ТОГАВА СТИГАМЕ ДА ИЗВОДА, ЧЕ В НАШЕТО НЕСЪВЪРШЕНСТВО НЕ МОЖЕМ ДА БЪДЕМ СПАСЕНИ И ИМАМЕ НУЖДА ОТ СПАСИТЕЛ. СЛАВА, ПОКЛОН И ВЕЛИЧИЕ НА НАШИЯ СПАСИТЕЛ ИСУС ХРИСТОС!
Римляни 7:12 Така че законът е свят и заповедта - свята, праведна и добра.
цитирай
11. lyuliak - много ми хареса
27.11.2011 20:20
сравнението за стаята, светлината, прашинките, и че утре пак ще чистим.
Така го виждам и аз...

А за толкова хора християнството е далечно и невъзможно, именно защото смятат че не биха могли дори да се захванат да чистят. /Най-скритата от тях тайна е, че може да им стане приятно и сладко да чистят ... /
цитирай
12. morningstar1 - .
27.11.2011 21:51
Elina7: "Не срещу Божия закон, но срещу изпълняването му с човешка сила ! "

A кой казва, че закона може и трябва да се изпълнява с човешка сила???
Не и аз.
Не и Ваня...

:))
цитирай
13. bobby99 - Elina7: "Не срещу Божия за...
28.11.2011 10:40
morningstar1 написа:
Elina7: "Не срещу Божия закон, но срещу изпълняването му с човешка сила ! "

A кой казва, че закона може и трябва да се изпълнява с човешка сила???
Не и аз.
Не и Ваня...

:))

Петдесятниците са такива - имат алергия към чуждо мнение. Може да кажеш каквото казват и те, но те ще започнат с: "Да, обаче......" и ще кажат същото, но с други думи. Просто гордостта не им позволява да се съгласят с някое друго мнение.
А гордостта е първият грях във Вселената!
цитирай
14. vandela007 - сравнението за стаята, светлин...
28.11.2011 15:42
lyuliak написа:
сравнението за стаята, светлината, прашинките, и че утре пак ще чистим.
Така го виждам и аз...

А за толкова хора християнството е далечно и невъзможно, именно защото смятат че не биха могли дори да се захванат да чистят. /Най-скритата от тях тайна е, че може да им стане приятно и сладко да чистят ... /

Люляк, накара ме да се замисля. Освен че ни става приятно "да чистим", осъзнаваме, че има Един, който ни вдъхва желание и ни помага: Филипяни 2:13 Защото Бог е, Който, според благоволението Си, действа във вас и да желаете това, и да го изработвате.
Поздрав специален за теб!
цитирай
15. elina7 - В НЗ има само две заповеди !
28.11.2011 21:02
Да възлюбиш Бога и да възлюбиш ближния си както себе си.
Другите отпадат !
Но в твоя постинг чета за декалог.
Такова нещо няма в Новия завет.
Ти защитаваш спазването на съботата.
А съботата е направена за човека, а не човека за съботата.
Оставам Бог да ви съди за това всички, които го приемате за вярно.
"Похвална е" защитата ви от приятелите.
Бог да ви благослови за това.
Че има неразбиране - има.
Че не искате да го признаете си е ваш проблем.
Бог да ви благослови. Амин.
цитирай
16. elina7 - Ваня, го казва !
28.11.2011 21:11
morningstar1 написа:
Elina7: "Не срещу Божия закон, но срещу изпълняването му с човешка сила ! "

A кой казва, че закона може и трябва да се изпълнява с човешка сила???
Не и аз.
Не и Ваня..

:))


Казва, че ще изчисти стаята, колкото може и ще остави Бог да довърши.Такова нещо няма. Не може да има кооперация с Бог.
Нещо повече- никъде в Словото не се казва , че ние трябва да изпълняваме закона. Казва се , че Исус дойде да го изпълни, защото ние не можем!
Хубаво е, не да се критикуваме, а да видим грешките и да ги поправим.
Нашия враг е дявола, не брата и сестрата.
Но няма да споря.
Бог да ви благослови.
Амин.


цитирай
17. elina7 - Такова нещо като отпаднал , невалиден или прикован на кръста закон НЕ съществува.
28.11.2011 21:19
Напротив-след като Исус дойде да го изпълни заради нас- значи - съществува. Дявола ни подхвърля тези мисли, за да ни заблуди.
цитирай
18. elina7 - Чистенето на стаята е приятно . Но за човека не е възмовно да се очистим от греха сами.
28.11.2011 21:27
vandela007 написа:
lyuliak написа:
сравнението за стаята, светлината, прашинките, и че утре пак ще чистим.
Така го виждам и аз...

А за толкова хора християнството е далечно и невъзможно, именно защото смятат че не биха могли дори да се захванат да чистят. /Най-скритата от тях тайна е, че може да им стане приятно и сладко да чистят ... /

Люляк, накара ме да се замисля. Освен че ни става приятно "да чистим", осъзнаваме, че има Един, който ни вдъхва желание и ни помага: Филипяни 2:13 Защото Бог е, Който, според благоволението Си, действа във вас и да желаете това, и да го изработвате.
Поздрав специален за теб!


Точно това е целта на Бог- да осъзнаем, че не можем.
И да кажеш като апостол Павел- "Не аз, а Христос."
Това не се разбира от повечето християни и дявола ръкопляска.
цитирай
19. elina7 - Исус изпълни закона за нас, не за себе си и ние не трябва да го изпълняваме.
28.11.2011 21:37
bobby99 написа:
morningstar1 написа:
Elina7: "Не срещу Божия закон, но срещу изпълняването му с човешка сила ! "

A кой казва, че закона може и трябва да се изпълнява с човешка сила???
Не и аз.
Не и Ваня...



:))

Петдесятниците са такива - имат алергия към чуждо мнение. Може да кажеш каквото казват и те, но те ще започнат с: "Да, обаче......" и ще кажат същото, но с други думи. Просто гордостта не им позволява да се съгласят с някое друго мнение.
А гордостта е първият грях във Вселената!


Той и дявола казва 99% истина и само един процент ЛЪЖА.
Как беше измамена Ева. Тук има много Еви, които Дявола може да измами.
Но аз направих, каквото Бог ми каза- а вие си мислете каквото искате.
Бог да ви благослови и да ви отвори ума да видите истината.
Амин.
цитирай
20. vandela007 - Да възлюбиш Бога и да възлюбиш бл...
28.11.2011 22:46
elina7 написа:
Да възлюбиш Бога и да възлюбиш ближния си както себе си.
Другите отпадат !

Римляни 13:8-10
8. Любовта е изпълнение на Божия закон
Не оставайте на никого длъжни в нищо, освен един друг да се обичате, защото който обича другия, изпълнява закона.

9. Понеже заповедите: “Не прелюбодействай”; “Не убивай”; “Не кради”; “Не пожелавай” и която и да било друга заповед се заключават в тези думи: “Да обичаш ближния си, както себе си.”

10. Любовта не върши зло на ближния; следователно любовта изпълнява закона.

Тук да ти се вижда да са отпаднали 10-те БЗ? ЛЮБОВТА ИЗПЪЛНЯВА ЗАКОНА!!!
цитирай
21. vandela007 - A кой казва, че закона може и тр...
28.11.2011 23:04
elina7 написа:
morningstar1 написа:

A кой казва, че закона може и трябва да се изпълнява с човешка сила???
Не и аз.
Не и Ваня..

:))


Казва, че ще изчисти стаята, колкото може и ще остави Бог да довърши.
Нещо повече- никъде в Словото не се казва , че ние трябва да изпълняваме закона. Казва се , че Исус дойде да го изпълни, защото ние не можем!

Точно така! Ще изчистя стаята колкото мога; ти може да я изчистиш по-добре от мен, но Господ не е дребнав, не гледа по буквата, Той вижда, че съм приела в сърцето си духа, който е вложил в мен- дух на любов и послушание. Той гледа не колко съм изчистила, а каква съм. А аз съм Негова, защото уповавам на това, което Той е извършил за мен на кръста, а не на това, което аз съм направила. И АКО ПРОЧЕТЕШ СТАТИЯТА МИ, ЩЕ ВИДИШ, ЧЕ НИКЪДЕ НЕ СЪМ ПИСАЛА, че ще оставя Бог да довърши. Това е плод на твоята фантазия.
И на много места се казва, че трябва да пазим заповедите и аз ще направя специален постинг на тази тема. И понеже не можем да го пазим перфектно, не можем и да се спасим чрез дела, изисквани по закона. Исус изпълни целия закон съвършено, затова чрез вяра ни вменява своята правда. Така ние се спасяваме по милост, която не заслужаваме. Тази незаслужена милост се нарича БЛАГОДАТ.
цитирай
22. vandela007 - Напротив-след като Исус дойде да го ...
28.11.2011 23:07
elina7 написа:
Напротив-след като Исус дойде да го изпълни заради нас- значи - съществува. Дявола ни подхвърля тези мисли, за да ни заблуди.

Като си четеш Библията, не прескачай стиховете, които противоречат на ТВОЕТО учение.
цитирай
23. vandela007 - Точно това е целта на Бог- да ос...
28.11.2011 23:18
elina7 написа:

Точно това е целта на Бог- да осъзнаем, че не можем. И да кажеш като апостол Павел- "Не аз, а Христос."Това не се разбира от повечето християни и дявола ръкопляска.

Аз пък мисля, че повечето християни разбират оправданието чрез вяра. Също така много добре разбират, че сме неспособни да пазим съвършено заповедите, защото сме с грешно естество. И сам ап. Павел казва, че това, което не иска, него върши... Но не разбират, че заповедите от закона на Любовта не са отпаднали, защото до края на света прелюбодейството, кражбата, убийството, поклонението на идоли и т.н. ще е грях пред нашия Господ. И затова дяволът им ръкопляска.
цитирай
24. vandela007 - Тук съм абсолютно съгласна:
28.11.2011 23:23


Той и дявола казва 99% истина и само един процент ЛЪЖА.
Как беше измамена Ева. Тук има много Еви, които Дявола може да измами.



цитирай
25. morningstar1 - не мисля...
29.11.2011 20:05
че някога Ваня е споделяла мисълта, че тя ще направи каквото може, ще свърши каквото трябва, а Бог ще довърши.
Това не е библейско, а имам впечатления, че Ваня познава Библията доста добре.
Истината е, че закона не се спазва с опитване от наша страна. Можем да спазваме закона съвършено...когато спрем да се опитваме да го спазваме с наши си сили. Закона се спазва изцяло и на 100% с божествена сила. Това става обаче не просто така, а е резултат от силно посвещение на Бога, много четене и изследване на Неговото Слово, много пребъдване в молитва и много изучаване на божият характер. Някой може и да се зове християнин...но да не намира време да разгърне Библията дори, нито да намери и 5 мин. за посвещение на Бога. Сигурно е, че тези хора няма да могат да получат божията сила за спазване на закона. Така, че дори и да се има някой за християнин, и да вярва в Спасителя, пак това може да не е достатъчно и пак да няма сила от Бога. Виждала съм повърхностни християни, които с пяна на уста говорят как закона им бил записан в сърцата, та затова нямало нужда да се занимават със спазването му...но същевременно посвещението им към Бога граничи с абсолютната нула, а говора и поведението издават едно необновено сърце. Етикета християнин не те прави автоматично спазващ божият закон.
Има си изисквания и услвия, за да бъде записан в сърцето. Изисква се пълно себепредаване и подчинение на божията воля, непрестанно общение с Бога и всекидневно посвещение. При тези обстоятелства Бог може вече да променя сърца...мислене, нагласи, ценности...и закона става възможен за изпълнение, просто така, без напъване, защото мотивацията е различна и идва от едно обновено естество, което е дар от Бога. Това което се случва е, че започвам да пазя закона съвършено чрез божията сила, а НЕ ЧЕ ПРЕСТАВАМ ДА ГО ПАЗЯ.

БОГ ДАВА СИЛА ДА ПАЗИМ ЗАКОНА.

Пазенето на закона не унищожава закона, нито го отменя или прави невалиден.
цитирай
26. morningstar1 - .
29.11.2011 20:12
elina7 написа:
Да възлюбиш Бога и да възлюбиш ближния си както себе си.
Другите отпадат !


Верно?????
Я разкажи как точно отпадат божиите заповеди.
Нещо доказателства от Библията, стихчета за подкрепа...???
Може би Исус е казал, че заповедите отпадат???
Трябва да съм го пропуснала, докато съм си чела Библията....
цитирай
27. morningstar1 - Ваня...
29.11.2011 20:14
поздравления за тази ти мисъл!!!

"Потъпквам жертвата на Исус и отпадам от благодатта не когато реша да спазвам закона, а когато искам да се оправдая чрез закона."

Да, това е есенцията!

:))))
цитирай
28. vandela007 - поздравления за тази ти мисъл!!...
02.12.2011 11:12
morningstar1 написа:
поздравления за тази ти мисъл!!!

"Потъпквам жертвата на Исус и отпадам от благодатта не когато реша да спазвам закона, а когато искам да се оправдая чрез закона."

Да, това е есенцията!

:))))

Благодаря ти!
Божият мир да е над теб!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1301048
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5420
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930