Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2014 16:56 - РЕФОРМИТЕ на папа Франциск
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2041 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 17.01.2014 17:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                       Интервю на Пьотр Акопов от вестник „Взгляд” със 

      специалиста по политиката на Ватикана Олга Четверикова


Неотдавна представителите на понтифика потвърдиха, че във всички епархии е разпратен въпросник с 39 точки, който трябва да изясни отношението на католиците от целия свят към най-важните семейни проблеми. Самият списък с въпроси показва, че става дума за изменения, които по никакъв начин сега не се вписват в католическия мироглед.
    Епископите и миряните трябва да изразят своето отношение към разводите и абортите, еднополовите бракове и възможността такива двойки да осиновяват деца. По въпроса защо е това проучване и каква реформа готви папа Франциск, в. Взгляд разговаря със специалиста по политиката на Ватикана, доцента на катедрата по „История и политика на страните от Европа и Америка“ на МГИМО, кандидата на историческите науки Олга Четверикова, автор на книгата „Измяна във Ватикана или заговор на папите против християнството“.




      ВЗГЛЯД: Олга Николаевна, с какво е показателно това проучване? 

    Олга Четверикова: Учението на църквата е определено от Христос, а задачата на ръководството на църквата е да го пази непокътнато. И ако обществото пада в грях, то църквата е длъжна да заяви това и да го спре. А с това проучване от Ватикана се застраховат за своите решения и се оправдават с исканията на самите хора. „Нашата задача е да отговорим на духа на времето, а проучването показва какво искат хората.“ Във Франция католиците казват, че не са против хомосексуалните бракове, а против това, че се нарушава техния граждански кодекс, като вместо мъж и жена, пишат „съпруг номер едно“ и „съпруг номер две“. А осъждане на хомосексуализма вече никой не може да си позволи.

    ВЗГЛЯД: Имало е случаи, когато свещеници, проповядвали против хомосексуализма, като го обявявали за грях, са попадали в затвора.

    О. Ч.: Толерантността, както се разбира в Европа, представлява отсъствие на каквато и да било абсолютна истина, отсъствие на догмат. А цялата християнска вяра е основана върху догмати. Принципът на търпимостта е възможен само при условие, че християнството умре.

       ВЗГЛЯД: И самият Ватикан способства за това?

     О. Ч.: Чисто по йезуитски се провежда широка незабележима ревизия на основите на учението на католическата църква. В нравствените постулати има съществени положения, от които католическата църква никога не би се отказала при предишния папа Бенедикт XVI. Именно затова той се оттегли. Неговото време свърши започна дълбока нравствена революция. Тя се подготвя отдавна, а сега всичко излиза наяве. Авторите й се криеха, докато нямаха достатъчно влияние, а сега започват да излизат на светло.
       Оттук и всичките тези ужасяващи неща – понякога казват: как стана така, откъде се появи проблемът на содомския грях, никога преди не сме чували за това. Той винаги е съществувал, но е бил скрит вътре, а сега е дошло времето откровено да ни заявят: край, установяваме наша содомска антицърква. Оттук и борбата против хомофобията; готвят се и закони за преследване на т. нар. хомофоби.

       ВЗГЛЯД: Искате да кажете, че безпрецедентното оттегляне на Бенедикт и идването на новия понтифик са били нужни именно за тази революция?

        О. Ч.: Папа Франциск е член на ордена на йезуитите. А мисията на ордена е да приспособява католическото богословие към реалностите на живота, към потребностите на европейския елит, като католическата догматика и богословие се съхранят само външно. Затова най-главната черта на йезуитите е била, е, и ще бъде всячески да се смиряват и съгласяват с всяка култура, религия и ценностна система, с цената на пренебрегване християнските норми за морал.

     ВЗГЛЯД: Вторият Ватикански събор трябваше да даде нови сили на Римската църква...

     О. Ч.: Но след събора започва криза, не на църквата като институция, а на християнския мироглед. Тогава започва най-сериозната ерозия в морала на европейците. А тъй като ключово звено, определящо ценностната система за западния човек, са такива институции като ЮНЕСКО и Съветът на Европа, основани на принципите на хуманизма, то накрая толерантността бива утвърдена като религиозен догмат. И когато всичко се определя като се изхожда от принципа на толерантността, който е несъвместим с Божествения Абсолют и на този принцип се създава цялата ценностна система на западния човек, тогава християнският мироглед не се вписва в него по никакъв начин.
       В резултат католическата църква максимално се е приспособила и интегрирала в политическата, икономическата и финансовата система, но не и в нравствената.


      ВЗГЛЯД: При това папа Бенедикт ХVІ не беше противник на глобализацията.

      О. Ч.: Въпреки че Бенедикт обоснова необходимостта от всемирна религия и световно правителство, неговото отношение към системата от ценности не му позволи да остане глава на католическата църква. В последните години глобализаторите поеха курс към цялостно изпълнение на принципа на толерантността, т.е. да се премахнат и всички правила. 
       Содомските бракове са още цветенца, след тях идва налагането на гендерното разбиране за човека, т.е. като безполово същество. Така че католическите принципи трябваше да бъдат приведени в съответствие с всичко това и направиха папа представител на орден, който като цяло се е специализирал тъкмо в приспособяването.

     ВЗГЛЯД: Но при избирането на Франциск много се говореше, че той е  консерватор, че има традиционни възгледи за брака и семейството.

     О. Ч.: Сега акцентът се поставя върху това, че този папа е представител на бедната църква, демократичен папа, който ходи сред народа. Както нашия Горбачов. И ако мисията на Горбачов беше да се унищожи партията, то мисията на Берголио е под формата на реформи на практика да изпразни от съдържание християнството - не като църковна институция, а именно като  общество на вярващите в Христа. Защото църквата е нужна като идеологическа институция, която трябва да обоснове нуждата от световно правителство и е един от водещите центрове за създаване на единна световна религия начело с папата.
     Системата от ценности и догмати в Римската църква отдавна е размита. Последното, което остана беше етиката. Съществуваше строго понятие за греха, което не даваше възможност да бъде призната съвременната толерантна ценностна система. Но само няколко дни преди оттеглянето на Бенедикт, главата на папския съвет по въпросите на семейството, архиепископ Винченцо Паля, заяви, че трябва да се признае, че съществуват различни форми на семейство и категорично трябва да се излезе срещу преследването и дискриминацията на тези форми. Всъщност той казва, че не трябва да се осъждат тези „бракове“.


     ВЗГЛЯД: След оттеглянето на Бенедикт се появи информация, че са му предали доклад за работата на хомосексуалното лоби във Ватикана.

    О. Ч.: Когато папа Бенедикт узна за този доклад, ситуацията бива представяна така: ето, направен е компромат срещу хомосексуалистите, а папата нищо не прави, трябва да го накараме да реагира. Междувременно, както се разбра по-късно, самият този доклад е дело на хомосексуалното лоби, което по този начин показва на папата, че всичко е под техен контрол и го поставя пред избор: да признае тяхната сила или да се оттегли. А вече това лято, на една конференция, новият папа Франциск каза, че в курията работи гей лоби. Но той не го осъди, не зае ясна позиция, а на практика премина на техния език и даде да се разбере, че нищо няма да се промени: „Кой съм аз, че да осъждам хомосексуалистите?“

     ВЗГЛЯД: По повод проучването, един от кардиналите каза, че Ватиканът няма намерение да открива дискусия по доктринални въпроси.

    О. Ч.:В условията на глобализация главният смисъл  в световната политика е демонтаж на структурата на националните държави и предаването на техните функции в ръцете на транснационалните структури. Ватиканът не е само църква, но и държавен институт. И идването на йезуитите означава, че управлението преминава непосредствено в ръцете на ордените (и на такива ордени като малтийския и „Опус Деи“), които, бидейки мрежови структури, са много добре интегрирани в световния елитте са членове на масонски ложи и транснационални съвети и структури.

     ВЗГЛЯД: Ордените наистина вече отдавна са една от основните форми за организация на световния наднационален елит.

     О. Ч.: Точно така. Затова, още когато йезуитите дойдоха на власт във Ватикана, веднага обявиха предстоящото демократизиране на системата за управление, т.е. това, че постепенно ще демонтират ватиканската бюрокрация. За тях тя е вече доста консервативна, и защото колкото и да е извратена, все пак е способна да запази традиционните ценности. Взет е курс към такава децентрализирана система за управление, при която нивото на вземане на решения няма да се намира във ватиканските структури, а в комисии и съвети. Наскоро беше проведено първото заседание на комитет, състоящ се от осем кардинали, който беше създаден от папа Франциск. Неговата роля е съвещателна, но именно този съвет, съставен от приближени на понтифика хора, осъществява реформата. Освен това на заседание на експертния комитет беше обсъдено предстоящото през следващата година основно преструктуриране на римската курия, след което е възможно в нея да не останат строго установени структури. Създава се виртуална система на управление. Така че наближава радикално преобразуване.

     ВЗГЛЯД: Ще се наложи ли свикване на нов събор на католическата църква за изменения на догматите?

     О. Ч.: Изменения може да се направят и без свикване на събор. Това сега ще става по неформален начин. Ако папата признава, че хомосексуализмът не е грях, това вече си е революция. Сега там просто ще си затварят очите за тези промени, които ще се случват в църквата без предупреждение.

     ВЗГЛЯД: В плановете на Ватикана за реформи в управлението се обсъжда и ликвидацията на Банка Ватикана – Института за религиозни въпроси (ИРВ). А точно той се смята за оперативен център на сивата финансова империя на Ватикана.

     О. Ч.: Да, банката на практика се прави прозрачна и там вече няма да е възможно да се перат пари. Но те имат много други структури, така че всичко ще мине в сивия спектър. ИРВ освен това работеше основно за италианската мафия, а сега транснационалните мафии се борят с националните и се опитват да ги присвоят. Така че банката е изпълнила своята мисия, повече не е нужна и може да бъде закрита.

      ВЗГЛЯД: Ще расте ли влиянието на папа Франциск върху световните дела? Тези дни американското списание „Форбс“ го постави на четвърто място в списъка на най-влиятелните световни лидери – след ръководителите на Русия, САЩ и Китай.

     О. Ч.: Фигурата на Франциск се величае по всякакъв начин – описват го като миротворец, той се изказва за събитията в Сирия, признават го за четвърти по влияние в света. Сега англосаксонците играят ролята на глобализатори-разрушители, защото задачата на строителите на новия ред е всичко да се разруши. А след това англосаксонците ще бъдат отписани и ще дойде този, който ще обедини и примири всички. Затова сега трябва да се изгражда образът на римския папа като примирител във всичкия този хаос, сакрална фигура, въплъщаваща образа на религиозен лидер на цялото човечество. Папата е на всички – на бедни и богати, на християни и мюсюлмани, на вярващи и грешници.

     ВЗГЛЯД: Появиха се неофициални съобщения за възможна среща на папа Франциск с Владимир Путин в края на този месец, когато президентът ще посети Торино. Кое ще бъде главното за понтифика в тази среща?

     О. Ч.: Папата ще излезе с позиция за идейно и нравствено единство, като носител на мира и идеята за примирие. За Ватикана ключовата задача е да вкара Православието в орбитата на своето влияние, да го размие. Затова работата по създаване на добри отношения със светските власти се разглежда като един от инструментите за връзки с ръководството на Руската Православна Църква. В момента Ватиканът се е отказал от богословския диалог, като приоритетни са съвместните молитви и съвместните действия, което е много по-ефективно.

      ВЗГЛЯД: Защо у нас много хора така безкритично приемат дейността на папа Франциск?

     О. Ч.: Извършва се много активна обработканабляга се на неговата демократичност и бедност. Много активно се внедрява йезуитската образователна система – чрез научни системи и програми. Орденът работи  със студентската младеж, на първо място с перспективните студенти, които може да бъдат използвани по-късно. И тук йезуитите работят дружно с представителите на „Опус Деи“. За съжаление у нас на практика подаването на правдива информация за католическите ордени е табу, както и изобщо критиката на католицизма. Докато открито не кажем какво представлява папството и йезуитите, всичко ще си продължава по същия начин. Вместо това ние повишаваме статуса на отношенията с Ватикана до ниво посолство.

     ВЗГЛЯД: Възможно е нашите власти да използват играта с Ватикана при съставянето на комбинациите в глобалните геополитически разпределения. Защото понякога Ватиканът се смята за едва ли не отделен силов център.

      О. Ч.:
Ватиканът не е самостоятелен играч, той е вграден в определена ниша на глобалната система за управление и трябва да изпълнява определена мисия. Ако разбираме процеса на изграждане на нов световен ред като реализация на религиозна идея, то е разбираемо, че тази фигура, човекът, когото искат да докарат на власт и когото в нашата традиция ние наричаме антихрист, ще управлява с определени методи, става дума за религиозна вяра, където на мястото на Твореца е поставено друго същество. (моя вметка: става въпрос за управление на сатанински тайни общества, на които методите съответстват на съществото, на което принадлежат – САТАНА и на неговата свръхестествена намеса). Затова е нужно по-голямата част от човечеството да бъде подготвена към ирационално възприемане на действителността. За това е необходимо да се размие християнското съзнание, защото всички останали религии прекрасно се вписват в пантеистичната система. И мисията на Ватикана сега е максимално размиване на християнската ценностна система. А папа Франциск пристъпва към завършващия етап на това дело.

     ВЗГЛЯД: Тези закони, които в последно време се приемат у нас – в частност за забрана на пропагандата на хомосексуализма сред децата, са явен опит за съпротива срещу настъплението на глобалния диктат на толерантността.

     О. Ч.: Да, но проблемът е, че това не е настъпление на толерантността, а нейна решителна атака. И отбранителните мерки вече няма да ни спасят. Защото ще минат по друг път – всяка пропаганда може да мине под формата на информация. Никакви закони вече нищо няма да решат – сега трябва да се мине към решителни мерки, като например възстановяване на углавната отговорност за хомосексуализъм и други форми на извращение.
     Докато ние се борим със содомитите, в нашите институти се въвеждат гендерните теории и дисциплини, които представят мъжа и жената като гендер, което изцяло преструктурира съзнанието, като твърдят, че най-важното е какъв се чувства всеки човек. Провежда се размиване. И то се случва незабележимо, формира мисленето на нашите деца. Методите за борба с нас сега са различни – не са открити, а са скрити, незабележими. Сега не могат да ни говорят пряко за своите цели, защото в отговор може да получат един в лицето, а се прокрадват изотзад, откъм тила. Защото ние никога не сме могли да се борим с вътрешния враг. Ние имаме открит светоглед, а целият западен елит от векове се оформя от йезуитските институти и общества. И на това ние не можем да се противопоставим. А след 10 години ще бъде късно – ще имаме поколение с променено съзнание, към което вече няма да можем да се обърнем. Така че нашето главно оръжие е да наричаме нещата с истинските им имена.

    Взгляд
Превод: Даниела Димитрова


                image


image


                               image


image




Гласувай:
5



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1288723
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5416
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031