Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2012 21:15 - Какво е ВЯРА
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3585 Коментари: 10 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
          Както се досещате, аз като християнка, ще пиша за вярата в Бога.

Ако се направи една анкета на улицата с въпрос към минувачите: „Вярвате ли в Бога?”, сигурна съм, че повечето отговори ще са: Да!

Дали? Нека да видим какво казва Библията: И така, вярата е от слушане, а слушането - от Христовото слово.( Римл.10:17) Вярата е от.... Христовото слово. Следователно трябва да я търсим в Словото.

Ще ви припомня един случай от Библията. Един стотник идва при Исус и Му се моли да излекува болния му слуга. Исус му казва, че ще отиде да го изцели. Стотникът отговаря, че не се чувства достоен Господ да влезе под покрива му и добавя: но кажи само една дума и слугата ми ще оздравее. (Мат 8:8) Исус, като чу това, почуди се и каза на онези, които вървяха след Него: Истина ви казвам, дори в Израел не съм намерил толкова вяра. (Мат 8:10)

Исус иска да отиде до дома на стотника, а той Му казва: не, но само кажи една дума и слугата ми ще оздравее. Разбирате ли какво Исус обяви за вяра? Увереността на стотника в думата на Исус, това е вяра, на която Господ се възхити.

Вярата е очакване и упование, че Божието слово ще извърши онова, което казва. Божието слово има в себе си сила за онова, което заявява – това ли ни казва Исус?

В първата книга на Библията, първата глава, първия стих се казва: В началото Бог сътвори небето и земята. Как ги е сътворил? Чрез словото на Господа станаха небесата и чрез диханието на устата Му - цялото им множество. Защото Той каза и стана; Той заповяда и се затвърди. (Пс.33:6,9) Сътворил ги е чрез Словото Си; след като каза. Само чрез Словото!

Да се върнем на стотника. Той е имал това познание за творческата сила на Божието слово, навярно е познавал книгата Битие, където:  Бог каза: Да бъде светлина. И стана светлина.

 Бог каза: Да се събере на едно място водата, която е под небето, за да се яви сушата; и стана така.

Бог каза: Да прорасне от земята крехка трева, трева семеносна и плодоносно дърво, което да ражда плод според вида си, чието семе да е в него на земята; и стана така.

 Бог каза: Да има светила на небесния свод, за да разделят деня от нощта; нека служат за знаци и за показване на времената, дните и годините... и стана така;

Имал е увереност, че Исус само една дума да каже, и ще стане. Това е вяра!

Дали всички анкетирани на улицата имат такава увереност в творческата сила на изговорените от Господ думи?

                              

                                             (следва)

image




Гласувай:
17



1. hopfen - Много неща могат да се изброят
30.12.2012 22:29
като определение за Вярата, ето едно от тях,( не се боря за патент върху него), но е личното мое разбиране по този въпрос:
"Вярата е правилния път в лабиринтта наречен Живот, много са хората, които се лутат, но блажени са тези които са го намерили"
Весели Новогодишни празници!
За Ваше здраве:
Наздраве!
цитирай
2. casadi - За мен вярата е равно на доверие :...
30.12.2012 22:34
За мен вярата е равно на доверие :))

(бях приятелка на Ваня, как ли е тя сега?)
цитирай
3. vandela007 - като определение за Вярата, ето ...
31.12.2012 18:32
hopfen написа:
като определение за Вярата, ето едно от тях: личното мое разбиране по този въпрос:
"Вярата е правилния път в лабиринтта наречен Живот, много са хората, които се лутат, но блажени са тези които са го намерили"
Весели Новогодишни празници!
За Ваше здраве:
Наздраве!

Блгодаря за това мнение. Много ми харесва!
Весели празници и на теб!
цитирай
4. vandela007 - За мен вярата е равно на доверие :...
31.12.2012 18:37
casadi написа:
За мен вярата е равно на доверие :))

(бях приятелка на Ваня, как ли е тя сега?)

И това мнение ми харесва, благодаря!

Ваня е добре. И други нейни приятели питаха на ЛИЧЕН. Има внучка. Може да ви пише или да ме упълномощи.
цитирай
5. stela50 - Светла и добра Нова година !
31.12.2012 18:42
Специални поздрави и пожелания на Ваня - бяхме близки
и често си мисля за нея...
Вярата ... е нещо много силно и трудно обяснимо ...
Вярата е ... Любов ... живот ... светлина ...
Желая Ви здраве, обич, добрини, сбъднатости !
цитирай
6. vandela007 - Здравей, Таня!
01.01.2013 15:32
stela50 написа:
Специални поздрави и пожелания на Ваня - бяхме близки
и често си мисля за нея...
Вярата ... е нещо много силно и трудно обяснимо ...
Вярата е ... Любов ... живот ... светлина ...
Желая Ви здраве, обич, добрини, сбъднатости !

цитирай
7. vandela007 - Ох, забравила съм да изпращам коментари! Ваня съм...
01.01.2013 15:36
Предният отиде и докато се появи, да го редактирам, ще напиша нов.
Смятам до довечера да изпратя няколко снимки на внучката.
Благодаря за вниманието.
До скоро!
цитирай
8. eien - Един скромен въпрос от мен към Вас, която сте вярваща /несъмнено/
09.01.2013 15:38
Кога ще извикате по-силно и от сърце към Бога, когато се молите в къщи /църквата/, или когато сте в самолета и току що, пропадайки надолу са Ви съобщили, че единият мотор не работи?
цитирай
9. vandela007 - Здравей, eien,
09.01.2013 20:42
eien написа:
Кога ще извикате по-силно и от сърце към Бога, когато се молите в къщи /църквата/, или когато сте в самолета и току що, пропадайки надолу са Ви съобщили, че единият мотор не работи?

Позволявам си да пиша на ТИ, защото те познавам от земетресението в Япония през 2011-та. Всички те чувствахме близка, съпреживявахме с теб и се молихме.

Въпросът, който ми задаваш, е риторичен. Но, ЗАЩО ми го задаваш?
цитирай
10. eien - За размисъл
17.01.2013 15:24
Нищо лично и без подтекст!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1288360
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5416
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031