Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2011 15:35 - Днес е първият ден на остатъка от живота ми.
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3233 Коментари: 12 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

              Стигнах към края на моята история. Остана да ви разкажа за още едно мое преживяване – няколко месечно гостуване в Италия в семейството на една от любимите ми братовчедки.

              Тя е цигуларка, а съпругът й – инженер във Фиат. Живеят и работят в Падова. Дъщеричката им също е цигуларка, концерт майстор в Парма.  А общо двете – майка и дъщеря свирят в „Kreativ ensemble“;  концертират в цяла Италия и в цял свят.

            През цялото време братовчедка ми си ходеше „на работа”, а аз ходех с нея. Не пропуснах нито един кнцерт, даже и репетиция. Сложих „на работа” в кавички, защото според мен това е повече удоволствие, отколкото работа, но това е друга тема.

           Веднъж на една репетиция със стринка (майката на братовчедка ми) решихме да я чакаме в близката сладкарница. Пастичка, нектарче, стринка – кафенце; накрая да платим.  И...ужас! Не съм си взела портмонето. Три пъти прерових чантата – няма го. С моя никакъв италиански и притеснението, че може да съм си загубила портмонето, се опитах да обясня на сервитьорката ситуацията. Отворя си устата, то излиза гръцко! Както и да е, разбраха ме хората и аз разбрах, че ще ме изчакат да изтичам до съседната сграда.

            Отидох, там пък друг проблем. Репетицията още върви. Жената-портиерка не ме пуска. Не можело по време на репетиция да търся никого! Тогава пак на италианско-гръцки и с жестове обясних за какво я търся. Служителката се смили над мен, попита колко евро ми трябват и спаси положението.

             (Сещам се един виц: чужденец пита нещо български полицаи на английски. Те не го разбират, той пита говорят ли френски. Не! Немски – не. И италиански сигурно не са знаели... Човекът си тръгнал. Единият полицай казал: „Видя ли, бе! Поне един език за знаехме, щяхме да се оправим!”  „Ай, стига, бе! – казал другият –  Тоя като знаеше толкоз  езици, оправи ли се?”)  

              Братовчедка ми имаше доста свободно време и освен, че се радвахме една на друга и все не можехме да се наприказваме,  ме води и на много места.

             Ходихме на гости у техни приятели – италианци; водиха ме на срещи, организирани от Българо-италианското дружество.  Даже ходих на един митинг на италианските комунисти в Падова, защото цялото семейство на братовчедка ми са комунисти. А тя пък ми върна жеста, като дойде с мен на църква. 

              Посетихме много музеи, катедрали, къщата на Данте; кула, изписана цялата от Джото. Няма да описвам къде какво. Само ще кажа, че в Бусето, родното място на Верди (село Ронколе),  в театър „Верди” – запазен до днес и реставриран, бяхме на концерт. Обстановката, акустиката, музиката, този стар театър! Човек се чувства особено на такива места... Беше впечатляващо, неповторимо! Сякаш бях пропътувала назад с „машина на времето”.

               Италия цяла е един музей: ходих във Флоренция, Венеция, Парма, Бусето, Верона, Болцано... Само в Рим не бях и папата не видях J.  Братовчедка ми и съпругът й са чудесни екскурзоводи. За 31 години направо са се специализирали да развеждат роднини и приятели!

 image
Забелязвате ли крилцата зад раменете ми, ще ставам ангелче. (Домът на братовчедка ми, столът е произведение на изкуството)

image

image






imageimage


image


imageimage

              От днес нататък разказите ми няма да са спомени, а реалност.

              Днес е първият ден на остатъка от живота ми.








Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pevetsa - Заслушан във вълшебните звуци на ...
10.07.2011 16:10
Заслушан във вълшебните звуци на цигулката, се пренесох с теб, там, в музея!
И някак си усетих носталгия, но и желание за Живот, днес!
Прегръщам си те топло Ванче, и Живей!
цитирай
2. tili - Лееко ти
10.07.2011 17:12
завидях заради Флоренция. Ама що са дни - напред са:)
И ти благодаря за "Севдана"!
цитирай
3. pisatelkata - Прекрасно е!
11.07.2011 02:14
Прекрасно е!
цитирай
4. makont - Поздрав и от мен и хубава седмица,
11.07.2011 09:09
а остатъкът от твоя живот да е мноооого дълъг и все така изпълнен с пътешествия.
цитирай
5. vandela007 - Заслушан във вълшебните звуци на ...
11.07.2011 09:40
pevetsa написа:
Заслушан във вълшебните звуци на цигулката, се пренесох с теб, там, в музея!
И някак си усетих носталгия, но и желание за Живот, днес!
Прегръщам си те топло Ванче, и Живей!

Надявам се е ясно, че на клипчетата са братовчедка ми и дъщеричката й - солистката в ансамбъла :)
цитирай
6. vandela007 - завидях заради Флоренция. Ама що са ...
11.07.2011 09:43
tili написа:
завидях заради Флоренция. Ама що са дни - напред са:)
И ти благодаря за "Севдана"!

Мила Тили, ще отидеш, щом искаш!
А "Севдана"с този ансамбъл е прославена в цяла Европа, някои щати на Америка, Япония и още...не си спомням.
цитирай
7. vandela007 - Прекрасно е! Нали? Сама си зав...
11.07.2011 09:44
pisatelkata написа:
Прекрасно е!

Нали? Сама си завиждах...
:)))
цитирай
8. vandela007 - а остатъкът от твоя живот да е мно...
11.07.2011 09:45
makont написа:
а остатъкът от твоя живот да е мноооого дълъг и все така изпълнен с пътешествия.

Ох! Какво хубаво пожелание! Благодаря ти, да ти се връща!
:))))
цитирай
9. idemidoidemi - биофотоника
11.07.2011 23:10
Виж това, без връзка, почти (само ти и аз знаем)

http://comfy.blog.bg/drugi/2009/01/26/proekt-ili-cv-quot-selski-format-quot.282412

за първи път някой изобщо го споменава....

цитирай
10. vandela007 - Няяямам думи!
12.07.2011 05:19
Не съм прочела още до половината, но стигнах момента, който искаше да ми покажеш...
Отивам да дочета...онемях, не го познавам...
цитирай
11. sonitalia - Даже ходих на един митинг на италианските комунисти в Падова, защото цялото семейство на братовчедка ми са комунисти.
12.07.2011 14:23
Не, не цялото семейство, само аз и Жоро, и то италиански комунисти.
Станахме такива, след като констатирахме, че относно капитализма в БГ са ни казвали чистата истина.
А тука падаха от столовете, когато на въпросите им дали сме имали прахосмукачкa, им казвахме, че баща ми, работника, имаше апартамент, вила, кола, две дъщери с висше образование...
Промивали са им non stop мозъците, че при нас е нямало частна собственост. До ден днешен ми се налага да обяснявам, че нямаше "частна собственост на средствата за производство". Кой разбира, кой не...
цитирай
12. sonitalia - "...А тя пък ми върна жеста, като дойде с мен на църква..."
12.07.2011 14:36
Да, в църквата на Sant'Antonio, в която много обичам да влизам. Нали знаеш, че считам църквите за най-красивите храмове на човешкото невежие. И не пропускам църква - или свиря в тях, или ги разглеждам.
Помня, че там присъствахме с теб и майка ми на една литургия и докато майка ми, инвалида, и аз, атеистката, ставахме със стадото, ти, адвентистката, си оставаше седнала... Мисля, че те разбрах...разни религии, разни идеали...
Като дойдеш пак, този път ще те заведем в Рим , в San Pietro . И няма да слушаме нищо, само ще гледаме.
Чакаме те !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1297390
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5419
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930