Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2011 11:41 - На чист български казах "НЕ!"
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2446 Коментари: 8 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
       Носех си малко пари – да отида на хотел докато си намеря работа, но Мила каза, че няма да ме пусне. Да съм останела в нейната квартира, парите щели да ми трябват докато получа първата заплата. Не я оставих много да ме убеждава. Беше минала по този път; трета година беше в Гърция. Нямала е квартира, нямала е работа, познати. Спала е на кашони под някакви стъпала. Сега си имаше работа, приятелки и квартира. А аз се чувствах благословена, че си имам Мила.         Закусихме и тръгнахме да си търся работа. Има специални бюра по труда, казват се графии. По пътя към една графия, Мила ме попита как съм с гръцкия. Осведомих я, че разговорникът е  в чантата ми. „Кой ще те чака да си отвориш чантата, да извадиш разговорника, да намериш мястото и необходимия ти отговор?!? – засмя се Мила. Поне можеш ли да си кажеш името, като те питат?” „Мога!” – отговорих уверено. Мила се усмихна, а очите ѝ казаха: „Ще видим!”       Влязохме в една графия. Закръглен грък седеше зад олющено бюро. Без да ни погледне, каза нещо, на което Мила реагира като седна на един стол и ми направи жест и аз да седна. След малко служителят изправи глава, изгледа ни и започнаха разговор с Мила. В един момент се обърна към мен и ме попита нещо. Стоях като гръмната. „Кажи как се казваш...” – пошушна ми Мила. Направо изкрещях името си!         После поговориха още малко и човекът зад бюрото пак се обърна към мен. Пак мълчах. Мила ме попита: „Искаш ли да гледаш някой дядо?” „НЕ!” – отговорих; защото предпочитах да се грижа за някоя баба. Мила и човекът се погледнаха, кимнаха си един на друг, после той написа нещо на едно листче и излязохме. -         Нали каза, че можеш да си кажеш името, кво стана? – подхвана ме Мила. -         Ама той какво ме пита, аз не го разбрах – заоправдавах се. -         Попита: „как е твоето име”. -         А! „Как е твоето име”! Аз съм учила „как се казваш”! -         Ами то е едно и също! -         Не е! – защитавах се аз. -         Добре, добре. Хайде да тръгваме да търсим дядовците. -         Какви дядовци? -         Ами човекът ми даде адресите на двама дядовци, при които можеш да работиш. -         И защо дядовци? -         Ами нали каза, че искаш да гледаш дядовци?!?! -         Как бе! На чист български казах „НЕ”!         Мила направо се отчая с мен. „Не” на гръцки означава „да”. Понеже бях казала на Мила, че знам някои думи, а тя казала това на служителя, никой от двамата, не се усъмнил, че аз употребявам гръцкия си.         Взехме едно такси и тръгнахме да търсим обектите на моята бъдеща работа.     


Тагове:   работа,   гръцки,


Гласувай:
26



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - само шегички, а ми се реве
20.02.2011 11:49
само шегички, а ми се реве
цитирай
2. urilozev - Мила,
20.02.2011 11:54
мила, Vandela. Мамка им на тези, ксойто разгониха всичко читаво от България. Дръж се ще го научиш и този език. Само че за всичко друго, знаеш си е твоите ръце.Ще се оправиш и пази сидушата. с почит.
цитирай
3. vandela007 - ан1,
20.02.2011 12:00
Знам те, не реви, нали всичко мина? Обичам те! МНОГО!!!
цитирай
4. vandela007 - Да,
20.02.2011 12:06
Лозев. Не е добро нещо да излизаме навън да търсим...Сега, когато пиша това, всичко е в миналото.
Битовия гръцки го научих за два месеца и половина.
цитирай
5. dedenze - Гурбет
23.02.2011 15:59
Няма радостен и добър такъв, дано дядовците са били по-читави.
Поздрави !
цитирай
6. vandela007 - О!
24.02.2011 12:32
Дядоците бяха уникални!
:))))))
цитирай
7. makont - Това с тяхното не, което е да
25.02.2011 19:21
е голяма работа. Навремето моят шеф говореше с гръцките партньори по телефона и само чувах не, не. Накрая го попитах: Абе ти какъв бизнеш въртиш, като само им отказваш на тези хора?. Усмивки от мен!
цитирай
8. vandela007 - .
26.02.2011 16:36
Записала съм няколко смешни ситуации с гръцкото НЕ, звучат като вицове, ще ги пусна някой път... :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1288301
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5416
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031