Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2010 20:23 - Съмнения в църквата
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3515 Коментари: 12 Гласове:
8

Последна промяна: 09.10.2011 18:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
       Красимир повече никога не дойде с мен на църква, но нямаше нищо против аз да ходя. Аз обаче имах... нещо против. Как да го кажа . . . Далеч съм от мисълта да съдя или критикувам някоя църква. Вярвам, че искрено вярващи има във всички. Но имаше неща, които ме смущаваха в тази и ще се опитам да обясня.

         Както казах, не ми допадаше това преповдигнато настроение, което се създаваше. Тази  еуфория; тези масови демонстрации на изцеления и на хора, „решили” да тръгнат с Исус. Какво решение може да вземе човек под влияние на емоция (да не кажа психоза)! Красимир е жив пример. Излезе пред всички, коленичи, сведе глава и после – нищо. Това е несериозно! Когато човек наистина срещне Исус в живота си, той никога не остава същият!

            Познавам един мъж, който биел жена си. Всяка вечер се връщал пиян; забивал ножа в масата, разклащал го и ѝ викал: „Тоз нож докато се клати, масата да е сложена, инъче в гърлото ти ще го забия!” Този мъж сега е друг човек. Преди известно време го гледах как говори с жена си. Погледът му топъл, нежен. Тя – усмихната срещу него, говорят си. Гледах ги и им се радвах.

            И друго ме смущаваше в църквата: когато някой се моли на висок глас, всички останали се молят с него едновременно. Никой никого не слуша. Създава се голям шум! Как можеш да кажеш „амин”, когато не чуваш молитвата? Или ако слушаш молитвата, то тогава твоята не е пълноценна; разсейваш се, защото следиш водещия кога ще свърши, та да кажеш амин. А някои от вярващите се молеха „на език”. Това са бръщолевения в буквалния смисъл на думата, а те го наричаха дар от Светия Дух. Веднъж една жена така изпадна в екстаз, че когато всички вече свършиха молитвата си и пасторът започна проповедта, тя продължаваше да вика и ръкомаха. Погледът й беше празен, беше като вцепенена. Беше страшно да я гледаш!

             Вече бях понаучила някои работи и знаех, че освен Божиите, има и други духове – сатанински. И тогава за пръв път си помислих, че тази жена не е на Божия Дух. Нея друг дух я водеше. Настръхнах и започнах да гледам с подозрение.

            Имаше много искрени и смирени християни, но недоверието към църквата като цяло вече се беше загнездило в сърцето ми.

            Прочетох в Библията за „езиците”. Апостолите са проговорили чужди езици, когато е трябвало да проповядват на критяни, араби, мидяни и още много други народи. Не са знаели езиците на тези народи, но са ги говорели благодарение на дарбата от Светия Дух.  Разбрах още, че вярващите в Коринт са злоупотребявали с тази дарба, бърборейки неразбираеми словосъчетания в църквата. Затова апостол Павел им написва едно писмо, засягайки този проблем. Той е бил много толерантен с тях; не им е казал направо с какъв дух си имат работа, но на дълго и нашироко им обяснил, че дарбите се дават за обща полза на църквата, а не за да се хвалят.

             Мен в църквата ме питаха: „Ти имаш ли Светия Дух?” С други думи: говориш ли „чужди езици”?

             Ап. Павел в прав текст казва на коринтяните: „В църквата предпочитам да изговоря пет думи с ума си, за да наставя и други, а не десет хиляди думи на непознат език... защото Бог не е Бог на безредие, а на мир...” (1Кор. 14:19, 33)

             И още нещо: колкото повече четях Библията, толкова повече въпроси имах. Всяка неделя заставах с листчето си с въпроси пред пастора и го питах. 

             Отначало ми отговаряше с охота, но после изглежда му досадих и ми каза: „Ти много питаш! Бог не иска нашия разум; иска сърцето ни.” Това съвсем ме обърка. За предаването на сърцето – добре, но как така без разум?!?  Аз съм математик по душа; не мога да вярвам в нещо, защото някой ми го е казал. Исках в Библията да го прочета; на нея вярвах, исках тя да ме убеди! (Не случайно първата книга, която си купих, беше „Логика на вярата”)

             После в една проповед го чух да казва, че не е необходимо да разсъждаваме много по Библията; достатъчно е да се предадем на водителството на Светия Дух. Това никак не ми хареса и беше капката, която преля в чашата на съмнението: явно ще се наложи да изследвам Библията по друг начин. Вече имах идея и ми предстоеше да я осъществя.                                     



Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Mога само да ви кажа, че лично на мен, ...
31.07.2010 21:13
Mога само да ви кажа , че лично на мен , а аз съм вярващ човек , не ми е необходим посредник между мен и Бога , а това се явява църквата . Не ми допада това , че се използва религията за съвсем други цели . Бог е навсякъде !
цитирай
2. vandela007 - Да!
31.07.2010 21:32
Съгласна съм, че всеки човек си има лична връзка с Бога и не му е необходим посредник, но първите апостоли също са били организирани в църква.
цитирай
3. анонимен - Да така е ,
31.07.2010 21:38
vandela007 написа:
Съгласна съм, че всеки човек си има лична връзка с Бога и не му е необходим посредник, но първите апостоли също са били организирани в църква.


Да така е , но ние сме само обикновенни хора , така мисля аз . Разбира се всеки има своята вяра и път в живота .
Приятна вечер .
цитирай
4. vandela007 - Уважавам мнението ви и ще си позволя ...
31.07.2010 22:25
Уважавам мнението ви и ще си позволя да изкажа моето: верно е, че сме обикновени хора, но Бог ни обича, ние сме ценни за Него и ни употребява за провъзгласяването на добрата вест за спасение - евангелието. Даже казва: "Ако вие млъкнете, камъните ще проговорят." Авторите на Библията също са обикновени хора, вдъхновени от Светия Дух. Аз вярвам в Бога, описан в Библията. Но...все пак вие точно го казахте: всеки има своята вяра и път в живота. Аз пиша за моите . . .
Хубава вечер и на вас!
цитирай
5. makont - Спомняш ли си, аз те предупредих
01.08.2010 16:54
в коментар към твоя постинг" Годината в коята умря моят цар". И мен са се опитвали да ме приобщят, но аз съм твърдоглав човек и като вярвам в нещо си го вярвам така, като аз си знам. Не ми е нужен посредник за връзката ми с бог. Любовта към нещо не можеш да я препредаваш чрез друг. Можеш само да споделиш радстта си. Аз си се моля вечер като си легна преди да заспя и съм сигурна, че Бог чува молбите ми. Желая ти усмихнат и топъл август и много любов!
цитирай
6. vandela007 - Предупреди ме, но...
01.08.2010 21:50
Всички тези неща ми се случиха преди 19 години! Явно е трябвало да извървя моя път до Бога.
Благодаря за пожеланието! В Гърция на всяко първо число се поздравяват с "кало мина!", което ще рече: Честит нов месец!
Честит август и на теб!
цитирай
7. injir - В библията много текстове са ино...
01.08.2010 22:58
В библията много текстове са иносказателни. Може би сами трябва да си ги разясним.
цитирай
8. vandela007 - Да
02.08.2010 16:47
injir написа:
В библията много текстове са иносказателни. Може би сами трябва да си ги разясним.

Аз се притеснявам сама да тълкувам, може нещо да сбъркам. Малко познавам Библията; има хора дето цял живот я изследват. Не че те не могат да сбъркат, но...
цитирай
9. анонимен - Добре де, като сме толкова духовни и ...
05.09.2011 15:26
Добре де, като сме толкова духовни и нямаме нужда някой да ни "посредничи", защо да не бъдем част от някоя църква и просто да служим на другите, а? Къде ни е братолюбието тогава, къде ни е любовта, ако не сме способни първо на своите си да я покажем тази любов.......Та нали нашата духовност се измерва първо в покорството ни спрямо Бог и после в братолюбието. Ми нали църквата е събрание от несъвършени хора, никой още не е станал съвършен........Освен това си мисля, че пасторите в никакъв случай не се изживяват в ролята на посредници, тази роля я имат свещениците в католическите църкви. За евангелски пастор не съм чула да е посредник между човек и Бог. Всеки гради своите взаимоотношения с Бог, без да му е нужен посредник , Единствения Посредник между нас и Отец е Господ Исус Христос, Той е нашия Първосвещенник, няма друг. Слава да бъде на Святото Му Име!
Нека Бог благослови всички тук.....
цитирай
10. анонимен - Калинка
05.09.2011 15:28
Извинявам се, че пуснах съобщението без да се подпиша, казвам се Калинка. Никога не съм била и няма да бъда анонимна, просто не съобразих, извинявам се още веднъж.
цитирай
11. vandela007 - Пасторите в никакъв случай не се ...
05.09.2011 23:44
анонимен написа:
Пасторите в никакъв случай не се изживяват в ролята на посредници, тази роля я имат свещениците в католическите църкви. За евангелски пастор не съм чула да е посредник между човек и Бог. Всеки гради своите взаимоотношения с Бог, без да му е нужен посредник , Единствения Посредник между нас и Отец е Господ Исус Христос, Той е нашия Първосвещенник, няма друг. Слава да бъде на Святото Му Име!
Нека Бог благослови всички тук.....

Подрепям те напълно!
цитирай
12. vandela007 - Извинявам се, че пуснах съобщен...
05.09.2011 23:47
анонимен написа:
Извинявам се, че пуснах съобщението без да се подпиша, казвам се Калинка. Никога не съм била и няма да бъда анонимна, просто не съобразих, извинявам се още веднъж.

Много хора не пишат, но си правят регистрация, за да не са анонимни.
Регистрирай се, може и да напишеш нещо?
:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1297283
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5419
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930