Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2013 21:19 - МОЖЕ ЛИ НЕВЯРВАЩ ДА БЪДЕ СПАСЕН - 3та част
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 655 Коментари: 0 Гласове:
4



          Когато четох този разказ на Дуайт Нелсън, се сетих за баба ми, която като й разказвах за Исус, ми казваше: „Недей, баба, недей ми разказва. По-добре да не знам”. Защо ли не искаше?

Впрочем, нека първо разказа.

 

                 ОТ КОГО КОЛКО СЕ ИЗИСКВА

Отдавна, много отдавна един господар тръгнал на далечно пътуване. Затова извикал своя доверен слуга и му казал: „Оставям семейството си и целия си дом под твое управление. Грижи се за тях добре, докато се върна”. Слугата се поклонил с признателност, приемайки заръката и обещал да ѝ се посвети.

Минало време, слугата скоро се почувствал уморен, а от господаря – никаква вест. Така някогашният доверен слуга зарязал задълженията си като старо палто. „Господарят ми се бави, а пък аз съм уморен от чакане. Да се поотпусна, да се повеселя...” Толкова се „поотпуснал”, че започнал да се държи грубо и да бие членовете на господарския дом.

Но...както се случва обикновено, собственикът на дома неочаквано се завърнал. След като описва жестоката съдба на доверения слуга в притчата, Исус ни довежда до кулминацията в четивото ни за днес: от всеки, на когото много е дадено, много и ще се изисква; и на когото много са поверили, от него повече ще изискват (Лука 12:48)

Естествения извод е: „Малко се изисква от онези, на които малко е дадено”. Това е законът за пропорционалните съответствия. Колкото повече имате, толкова повече се очаква от вас – и колкото по-малко имате, толкова по-малко ще се очаква. Това е както очевидно, така и справедливо.

Означава ли то, че например един анимист, който вярва, че дърветата имат души и им се покланя, ще бъде преценяван по друг стандарт, в сравнение с християнката, за която дрехите и колата й са по-важни от Бога? Всъщност –съвсем не! По-скоро означава, че и двамата ще бъдат преценявани според обща мярка: какво сте направили с онова, което сте имали?

Същата мярка важи и за вас, и за мен, а също и за езичниците.

 

Имаме достатъчно доказателства,че Бог копнее да спаси колкото се може, повече хора.

 

                                                     Дуайт Нелсън

 

  

Та... като прочетох този разказ, се сетих, за баба ми. Тя без да е чела Библията и по-конкретно Лука 12 гл, е усещала, че колкото повече знае за Бога, толкова повече ще се иска от нея. Затова искаше да знае по-малко, че да й се изисква по-малко. Само че тя не е знаела (а тогава и аз не знаех), че да имаш възможност да научиш и да откажеш с мотива по-малко да се изисква от тебе, също е грях.




Гласувай:
4



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1297625
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5419
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930