Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.01.2012 13:37 - ПОСЛУШАНИЕТО - изпит на любовта
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2340 Коментари: 5 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
           Някои си мислят, че след като е изпълнил своето предназначение – да ни посочи Христос, законът повече не е нужен. Но човекът е забравлив. Затова винаги ще се нуждае от закона. Винаги да се „оглежда” в него и винаги да се връща при Христос. Това е една постоянна необходимост за растящия духовен опит на християнина. Така законът и благодатта не се конкурират, а са в съвършено единодействие. Законът посочва греха, благодатта спасява от грях; законът е Божията воля, а благодатта е силата да я вършим. Ние не се подчиняваме на закона за да се спасим, а защото сме спасени. В Откр. 14:12 откриваме съвършеното съгласие между вяра и дела. То е разкрито в живота на хората, наречени „светии”, готови да посрещнат Исус при Второто Му пришествие, за да бъдат през цялата вечност с Него: Тук е нужно търпението на светиите, на тези, които пазят Божиите заповеди и вярата в Исус.

А в Откр. 12:17 се казва за гонението на Божия остатък: Тогава змеят се разяри против жената и отиде да воюва против останалите от нейното потомство, които пазят Божиите заповеди и свидетелството за Исус.

Делата на послушанието са истинският изпит за любовта, те са необходими в живота на вярващия. Ти вярваш, че има само един Бог и добре правиш; и бесовете вярват и треперят. Обаче искаш ли да познаеш, о, суетни човече, че вяра без дела е безплодна? Авраам, нашият отец, не се ли оправда чрез дела, като принесе сина си Исаак на жертвеника? (Яков 2:19-21)

Когато Господ поиска от Аврам невъзможното – да даде сина си Исак в жертва, Аврам оказа пълно доверие в Бога и доказа вярата си, като Му се подчини. „Господ ще промисли.” – каза Аврам.

Без стойност биха били думите му: „Господи, обичам Те”, ако не беше изпълнил волята на Отец от срах да не изгуби сина си. Страхът е обратното на вярата. Когато някой се страхува да изпълни Божията воля, това означава, че не му достига вяра. Истинската вяра се доказва с доверието, което оказваме на Бога.

Исус също казва, че само „Господи, Господи!” не стига; необходимо е и послушание – да вършим волята на Отца. Но тъй като любовта изисква себеотрицание и промяна начина на живот, милиони християни я отхвърлят. Те се стремят към мека, лесна, удобна религия, която ще им позволи да живеят така, както им е изгодно и въпреки това да имат уверение за спасението си. Но християнската вяра такава, каквато ни я завеща Христос, наистина не може да направи това за тях. Не всеки, който Ми казва: Господи! Господи!, ще влезе в небесното царство, но който върши волята на Моя Отец, Който е на небесата. Много хора краката си изпочупват да тичат и да работят за Бога.  Познавах една сестра, която беше толкова активна! Не се спираше: брошури разнасяше, стихотворения пишеше, видения имаше, целителни дарби проявяваше – а нас, само дето не ни биеше по главите с Библията. Но си поддържаше един грях, от който не можеше да се откаже. В онзи ден мнозина ще Ми кажат: Господи! Господи! Не в Твое ли име пророкувахме, не в Твое ли име бесове изгонвахме и не в Твое ли име извършихме много чудеса? Но тогава ще им заявя: Аз никога не съм ви познавал; махнете се от Мене, вие, които вършите беззаконие. (Мат. 7:21-23)

Аз никога не съм ви познавал! Исус не познава тези, които вършат беззаконие. Той познава тези, които Го слушат и следват: Йоан 10:27 Моите овце слушат гласа Ми и Аз ги познавам, и те Ме следват.

Познаването е важно! Да познаваш Христос значи да Го обичаш, а да Го обичаш, означава да Му бъдеш послушен. Следователно ако не се покорявам, не Го обичам. А щом не Го обичам, значи недостатъчно Го познавам. И Йоан го казва: А това е вечен живот, да познаят Теб, единствения истинен Бог, и Исус Христос, Когото си изпратил. (Йоан 17:3) Първо е познаването!

Може много да чета Библията, може да знам стихове и цели пасажи наизуст, може с лекота да намирам места в Словото, но ако тези знания не ме водят до познаване на Бога и Исуса Христа, няма да Го обикна достатъчно, за да Му се покорявам!

Ще го повторя: знанията ми по Библията няма да ме ползват никак, ако не опозная Бога до толкова, че да Го обикна и да Му се покоря. И обратно: ако не се покорявам на моя Бог, това означава, че не Го обичам, защото все още не съм Го опознала достатъчно.

 Исус казва: Йоан 14:15 Ако Ме обичате, ще пазите Моите заповеди.

Но ако аз пазя закона, а съм горда, обиждам, не уважавам другите и изобщо делата ми показват, че съм далеч от християнските добродетели, това също означава, че не познавам Исус. Означава, че искам да се „докарам” пред Бога: Ето, Господи, виж: аз пазя всичките Ти заповеди! Не крада, не убивам, не се кланя на идоли, ходя на църква в събота...

Дали Господ ще ми зачете тези усилия? Едва ли! Всяко нещо, което се прави без любов, няма стойност пред Бога.

А обратното? Да не се гордея, да уважавам другите, да помагам...това прави ли ме добра? Препоръчва ли ме с нещо пред Бога? Всъщност дори известният с престъпленията си Ал Капоне е обичал децата, бил е изключително щедър и се е отнасял любезно с приятелите си. Но кой би го нарекъл добър човек?

И така: ние никога не знаем защо някой спазва заповедите - дали защото е законник и чрез закона иска да си спаси душичката или пък Светият Дух в сърцето му го е научил и му е дал сила, както казва и ап. Павел: За всичко имам сила чрез Онзи, Който ме укрепява (Фил. 4:13). Затова не би трябвало да наричаме хората, спазващи закона ЗАКОННИЦИ, тъй като само Господ знае мотивите в сърцето им.

 

И ако все пак се провалим, трябва да се върнем към любовта, към Христос. Дечица мои, това ви пиша, за да не съгрешите; но ако някой съгреши, имаме Ходатай при Отца - Исус Христос Праведния. 

 

АМИН!




Гласувай:
10



1. анонимен - minio1
24.01.2012 13:42
ei satana,vasta sataniska sekta ot beloto bratstvo trea se zabrani koilko zlina izleze ot neya ,da ne govorim ce hichkio hitler vii csefceto.
цитирай
2. stela50 - Много мъдри изводи има
24.01.2012 15:15
в написаното от теб , Ваня ...
...Всяко нещо, което се прави без любов, няма стойност пред Бога.
И наистина то няма стойност в живота ...
Много често вярата не е подплатена с дела .
...само Господ знае мотивите в сърцето на хората ...
Много аргументирани истини ...
Зависи кой как чете и колко вярва ...
Спокоен ден !
цитирай
3. анонимен - За човек не възможно да се покорява ...
11.04.2012 22:55
За човек не възможно да се покорява на законът.Рим 7:4-6;8:1-11,14 нито да го изпълни.Това изпълни само Господ Исус ХРИСТОС. На кръста.Чрез законът стана само
познаването на грехът.Не познавам човек който е в състояние да го живее без да съгреши.А ние се спасяваме по благодат чрез вяра.Ефес2:8;И така да принасяме дела достойни за покаяние.Да бъдем солта на земята,да бъдем виделина на света сред опъко и извратено поколение.Чрез силата и власта на Святия Дух.Амин.
цитирай
4. анонимен - Рим13гл това е Божията любов. Можеш ...
11.04.2012 23:06
Рим13гл това е Божията любов.Можеш ли да я живееш?Аз не мога.Това направи само Божия син.Аз не мога.Ако се похвали някой че може ще бъде изпитан.Не смея и на никого не препоръчвам да го направи.Не е възможно поне за мен Опитах се и не успях.Господ да ви благослови и опази.Дойде ли гордост неприменно идва и срам
Псл91.АМИН
цитирай
5. анонимен - Грешка имах предвид 1Кор13гл. а не ...
11.04.2012 23:10
Грешка имах предвид 1Кор13гл.а не Рим.13:Моля да ми простите.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1295978
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5418
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930