Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2011 23:25 - МОКЕНИ
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3868 Коментари: 17 Гласове:
16

Последна промяна: 08.12.2011 14:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                На островите близо до брега на Бирма и Тайланд живее народ, почти недокоснат от съвременната цивилизация. Те наричат себе си мокен. Мокените се раждат в морето, живеят в морето и умират в морето. Те са номади, постоянно движещи се от остров на остров, които живеят повече от шест месеца годишно в лодките си.

Мокените не знаят на колко са години. Тяхното разбиране за времето е напълно различно от нашето. Думата „кога” не съществува в езика им. Нито пък думата „искам”. Те искат съвсем малко; нямат желание да трупат нищо. Когато си номад, вещите само ти пречат.

Това ми напомня думите на Исус: „Не се безпокойте за живота си – какво ще ядете или какво ще пиете; нито за тялото си, какво ще облечете. Не е ли животът повече от храната и тялото – от облеклото?” (Матей 6:25)

 

Още нещо от мъдростта на мокените: те са много близки с морето. Познават неговите движения и настроения по-добре от всеки морски биолог. Имат една легенда, предавана от поколение на поколение – легендата за Лабун, „вълната, която яде хора”. Преди да дойде тя, морето се отдръпва.

На 26 декември 2004 г. мокените видели морето да се отдръпва – и знаели какво идва. Те избягали към по-висока земя, преди да удари първата вълна. Някои от мокените били по море, когато водата се отдръпвала. Те знаели какво да правят – веднага се отправили към по-дълбоки води. Подобно на мокените на сушата, те били спасени, когато вълната цунами ударила.

Навсякъде около тях другите били неподготвени. Някои рибари, ловящи сепии, не видели нищо необичайно. Изведнъж морето се издигнало, хвърляйки лодките им във въздуха.

Опитен рибар, който подобно на мокените, разчел знаменията на природата и загрижен за хората, се затичал да ги предупреди. Но те не му обърнали внимание, даже някои му се подигравали. Тогава той сграбчил дъщеря си за ръката и се изкачил на високо място.

 

Мокените, без специално образование и далеч от всяка цивилизация могат да разчитат знамения и вземат мерки за бъдещата си безопасност. Ние не обръщаме внимание на пророчествата и нехаем  за бъдещето си.

Хора, разчитащи знаменията на времето от пророчествата, като опитния рибар тичат да ни предупредят, но ние ги вземаме за увредени и им се подиграваме. Защото сме в 21-ви век и светът върви към прогрес. „Но, когато казват: „Мир и безопасност!”, тогава ще ги постигне внезапна погибел.” (1 Сол. 5:3)

 

 

 

Текстът, който съм подбрала, е откъс със съкращения от книгата на Уилям Г. Джонсън „Исус – сърце, изпълнено с благодат”. Завършва с „внезапна погибел”, но целта на книгата не е да сплашва. Точно обратно: авторът разкрива Исус Христос като Спасител, обичащ грешниците обитаващи една планета и направил всичко възможно те да изберат спасението.  






Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. idemidoidemi - и наш' к'о - честит рожден ден на куц ...
08.12.2011 10:08
и наш' к'о - честит рожден ден на куц крак :) ))))

цитирай
2. vandela007 - Мерсииии! Жива и здрава!:)))
08.12.2011 14:22
Мерсииии! Ти си третата (на патерица).
Жива и здрава!
:)))
цитирай
3. stela50 - Да си ми здрава и щастлива , приятелко ... и аз на патерица .
08.12.2011 16:24
Но тези дни имах много спешен ангажимент . Моля те да ми простиш .
Прегръдки сърдечни !
цитирай
4. vandela007 - Благодаря ти, Таня. Няма какво да ти ...
08.12.2011 17:56
Благодаря ти, Таня.
Няма какво да ти прощавам. Хубавите неща никога не са късни, винаги - навреме!
Отговарям с обич на прегръдката.
:)))
цитирай
5. idemidoidemi - а да си го кажем по-правичката: на ...
08.12.2011 20:40
а да си го кажем по-правичката: на една определена възраст човек има нужда от помощни средства ;)
цитирай
6. vandela007 - а да си го кажем по-правичката: на ...
08.12.2011 21:22
idemidoidemi написа:
а да си го кажем по-правичката: на една определена възраст човек има нужда от помощни средства ;)

извини ме, сигурно си права, но не разбирам....
цитирай
7. lyuliak - ценно
08.12.2011 22:32
Благодаря за статията.
цитирай
8. idemidoidemi - така става - след определена въз...
09.12.2011 09:48
така става - след определена възраст и разбирането се превръща в трудност ;Рр
цитирай
9. vandela007 - Благодаря за статията. И аз ти бл...
09.12.2011 17:08
lyuliak написа:
Благодаря за статията.

И аз ти благодаря, че се отбиваш при мен.
:)
цитирай
10. vandela007 - така става - след определена въз...
09.12.2011 17:24
idemidoidemi написа:
така става - след определена възраст и разбирането се превръща в трудност ;Рр

Че какво ми е на възрастта!
Едно момченце черпеше с бонбони приятелчетата си долу пред блока. Попитах го: Рожден ден ли имаш?
Да! - каза то.
И аз! - отговорих аз - На колко ставаш?
На 12 - каза момченцето.
А като му казах моите, то каза: Аааа! Нямаш вид на толкова! Най-много 50 ти давам.
Ясно?
:)
цитирай
11. estirbg - Пак съм пропуснала нещо важно...както винаги!
10.12.2011 23:20
Но ще ми простиш - нали сме на гребена на вълната дето ни носи към брега на Вечния град, та погледа все натам ни е запленен и пропускаме понякога личните празници на близките си. Признавам, при мен това често се случва...
Поздрави и благопожелания и от мен, мила Ванче. Бъди здрава, бодра и все с такъв висок боен дух. Мир, благословения и мъдрост в твоя дом, скъпа ми приятелко!
цитирай
12. vandela007 - Благодаря ти за хубавите пожела...
11.12.2011 15:27
Благодаря ти за хубавите пожелания!
Божият мир и над теб!!!
:)
цитирай
13. idemidoidemi - така става - след определена въз...
12.12.2011 11:25
vandela007 написа:
idemidoidemi написа:
така става - след определена възраст и разбирането се превръща в трудност ;Рр

Че какво ми е на възрастта!
Едно момченце черпеше с бонбони приятелчетата си долу пред блока. Попитах го: Рожден ден ли имаш?
Да! - каза то.
И аз! - отговорих аз - На колко ставаш?
На 12 - каза момченцето.
А като му казах моите, то каза: Аааа! Нямаш вид на толкова! Най-много 50 ти давам.
Ясно?
:)


Гледай ти! Той е малък, а какъв галант!! :) ))))
цитирай
14. idemidoidemi - към 17 години огалантява ;) ))
12.12.2011 11:26
към 17 години огалантява ;) ))
цитирай
15. vandela007 - Че какво ми е на възрастта! Едно ...
12.12.2011 16:10
idemidoidemi написа:
vandela007 написа:

Че какво ми е на възрастта!
Едно момченце черпеше с бонбони приятелчетата си долу пред блока. Попитах го: Рожден ден ли имаш?
Да! - каза то.
И аз! - отговорих аз - На колко ставаш?
На 12 - каза момченцето.
А като му казах моите, то каза: Аааа! Нямаш вид на толкова! Най-много 50 ти давам.
Ясно?
:)


Гледай ти! Той е малък, а какъв галант!! :) ))))

Да! И аз се учудих.
цитирай
16. bobby99 - Добра статия; и поучителна!
24.12.2011 21:07
Добра статия; и поучителна!
цитирай
17. анонимен - improved search engine rankings backlink building service
31.03.2012 13:14
howdy vandela007.blog.bg admin discovered your blog via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered website which offer to dramatically increase traffic to your blog http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my blog. Hope this helps :) They offer best <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a> Take care. Jason
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1299740
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5420
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930