Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.06.2011 21:51 - Друга случка на същата спирка.
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6755 Коментари: 34 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

             Отново е петък следобед, отново съм на спирката и чакам автобуса. Този път нямам колет, нямам пари за изпращане. Отпуснато – отпочиващо ми е. Погледът ми рее, просто гледам хората наоколо и предвкусвам свободата на следващите часове: удоволствието да се разхождам из Атина, да надничам по магазините, да се видя с Мила...

            В един момент погледът ми засича мъж. Върви в посока към спирката, но по отсрещния тротоар. Долу-горе моя възръст или малко повече. Добре облечен, с прошарена коса, атлетичен, спортна походка.

            Виж ти какъв симпатяга!  Подобен не съм виждала в Гърция. Такъв красив мъж не може да е грък; тоя е само руснак!

            И тогава.... Тогава се засрамих от себе си: възрастна жена, да се заглеждам по мъжете! Не ми прилича. И руснак! От къде пък го измислих това! Ооооо! Я, стига! Обърнах се на другата страна, оставих човека да си върви и даже го забравих.

          След няколко минутки някой седна до мен, но аз нали гледам на обратната стана, не видях кой е. По едно време се покашля и разбрах, че е мъж. Пак не се обръщам. Тогава плътен мъжки глас любезно ме попита знам ли защо тази спирка се казва „Университетска”. Погледнах надписа на табелата. Наистина е „Университетска”!  Две години всеки петък се качвам от тази спирка и да не й знам името! Отговорих, че не знам защо така се казва и в тоя момент погледнах мъжа до мен. И...хъ! Беше...Той! Само че не беше руснак, а грък.

           Усети акцента ми, попита от къде съм и започнахме разговор. По-скоро той пита, аз отговарям – с какво се занимавам, при какви хора съм, уважават ли ме... Осведоми се и за професията ми, и за семейното ми положение, а автобусът не идва и не идва.

        В един момент се наведе, загледа се в земята и помислих, че приключихме разгавора. Помълча, а после ме погледна и направо ме попита:

           -  Госпожо, искате ли да се омъжите за грък?

           -  Моля?

          -  Не икате ли да останете да живеете в Гърция? Сама сте в Българя, децата ви са вече големи.

          -  Не, не, не искам! Ще се върна в България.

          -  Може би там ви чака някой мъж?

          -  Никой не ме чака и въобще не искам да се омъжвам! – разговорът започна да ми досажда; представях си как сега ще предложи да ме запазнае с някой негов приятел...

         Пак помълча, а после бавно извади портмонето си, отвори го и ми показа документ със снимка:

-          Вижте, сега съм пенсионер, но до преди няколко години бях началник на полицията. Имам авторитет и съм много съм уважаван в града. Ще ви намеря работа подходяща за образованието ви, а може и да не работите повече.  Аз съм достатъчно богат да ви издържам...

         Погледнах снимката – от там ме гледаше красив, но сериозен мъж в униформа.

          Никос – така се казваше мъжът, ми предлагаше да се омъжа за него.

 

         До сега два пъти аз съм правила предложение за женитба  (  http://vandela007.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/03/14/predlojenie-za-jenitba.510781 )  

         Сега за пръв път получих предложение и... отказах.

         Автобусът дойде, седнахме на различни седалки и повече никога не го видях....




Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Чета с удоволствие разказите .
22.06.2011 22:04
Не знам , може би трябваше да му дадеш шанс.
Може той инстиктивно да чувства ,че си светъл човек и да иска да бъде с теб. Не е казано веднага .
Аз си падам романтичка . Смятам ,че сродните души се привличат. поне да бе си дала телефона. Не знам !
Ще се радвам за теб !
Панацея
цитирай
2. mirachopi - Загубила си,че не си продължила контакта си с него,
22.06.2011 23:12
моята майка ,като теб в Атина срещна мъжа с който се надяваше да изживее старините си,млад пенсионер на 42,разведен с големи деца.Случайна среща,директно предложение и след няколко месеца заживяха заедно,постепенно той я убеди че няма смисъл да работи,и си живееха страхотно и така 10 години,докато рака я отне и от него и от нас.Вече 2 години след смърта и той посещава редовна гроба и в България/почти мавзолей и построи/,обажда се и на нас,и твърди че втора като майка ми няма....
цитирай
3. bizcocho - Ваня, аз също бих реагирала като ...
23.06.2011 01:29
Ваня, аз също бих реагирала като теб, но ми докривя при мисълта, че може и да е бил добър човек, и честен с теб, а така сте се разминали.
цитирай
4. stela50 - Как само пишеш ...чета с вълнение ,очакване ,напрежение .
23.06.2011 09:46
Но този път е малко по-различно ...нали и аз съм романтичка .
Ситурно бих реагирала като теб ...не зная . Но от разказа харесах героя
и може би наистина е трябвало да му се даде шанс . Домъчня ми
за това бързо разминаване ...човек никога не знае .
Поздрави за хубавия разказ !
цитирай
5. makont - Трябваше да опиташ,
23.06.2011 10:22
може това да е бил този, с който ти е писано да си щастлива. Внезапната му поява те е изплашила, нали? Ех, Ваня, нали сме все трезвомислещи!!!
цитирай
6. pevetsa - В началото се засмях, но с течение ...
23.06.2011 13:25
В началото се засмях, но с течение прибрах устни и се замислих ... но ненамирам смелост да коментирам, може би само това:
Неведоми са пътищата Господни!
цитирай
7. vandela007 - .
23.06.2011 13:30
panazea написа:
Не знам , може би трябваше да му дадеш шанс.
Панацея

Може би.... и аз не знам.
:)))
цитирай
8. vandela007 - .
23.06.2011 13:33
mirachopi написа:
моята майка ,като теб в Атина срещна мъжа с който... си живееха страхотно и така 10 години....

Майка ти е била щастливка, можела е да си го позволи...
цитирай
9. vandela007 - .
23.06.2011 13:35
bizcocho написа:
Ваня, аз също бих реагирала като теб, но ми докривя при мисълта, че може и да е бил добър човек, и честен с теб, а така сте се разминали.

Видя ли! И ти би реагирала като мен; и ти щеше да се разминеш....
цитирай
10. vandela007 - .
23.06.2011 13:37
stela50 написа:
От разказа харесах героя
и може би наистина е трябвало да му се даде шанс . Домъчня ми
за това бързо разминаване ...човек никога не знае .

Често мисля за това...
цитирай
11. vandela007 - .
23.06.2011 13:41
makont написа:
може това да е бил този, с който ти е писано да си щастлива.

Кой знае.... Но на практика не бях сама; имах майка в България, която наближаваше 80-те. Имаше нужда някой да се грижи за нея. Трябваше да се върна!
цитирай
12. vandela007 - .
23.06.2011 13:45
pevetsa написа:

Неведоми са пътищата Господни!

Така е! Защото когато разговаряхме и му казах, че съм вярваща, той каза: "Аз също съм вярващ!"
Ако ни е писано да сме заедно, ще сме - на Новата земя!
:)))
цитирай
13. pisatelkata - Дето казват - птичето веднъж каца на ...
23.06.2011 18:19
Дето казват - птичето веднъж каца на рамото ти...
Ще ти разкажа и аз една история, то не е като твоята, но е забавна.
Във Виченца мъж ме попита къде е центъра, аз му отговорих че съм в тази посока и ще го заведа. Вървиме и си говориме на италиански...докато не ми звънна телефона и аз обяснявам на дъщерята на български...в един момент чувам мъжа до мене-
мамка му, защо не ми каза, че си от България? Аз се мъча да говоря прилично италиански.
Поздрави мила, при теб винаги ми е приятно да гостувам....а следващият път приготви и кафето!
цитирай
14. magicktarot - Колко красива история!
23.06.2011 22:02
Наистина, неведоми са пътищата Господни... Но явно така е трябвало да стане - за жалост, или радост... Но не се знае, в някоя друга вселена може би сте щастливо женени - често такива бракове са изключително щастливи, познавам няколко такива двойки... Поздрави!:)
цитирай
15. halon - Ami,
23.06.2011 23:00
Моето мнение се побира в един единствен въпрос: Смятате ли ,че състоятелен мъж,подсигурен до края на живота си с пари и връзки ще си търси жена по автобусните спирки ?!
Поздрави.
цитирай
16. vandela007 - .
24.06.2011 06:41
pisatelkata написа:
Дето казват - птичето веднъж каца на рамото ти...
Поздрави мила, при теб винаги ми е приятно да гостувам....а следващият път приготви и кафето!

И без птиче ще изживея живота си....
За следващия път си приготви салфетка :)))
цитирай
17. vandela007 - Но не се знае, в някоя друга вселена ...
24.06.2011 06:44
magicktarot написа:
Но не се знае, в някоя друга вселена може би сте щастливо женени. Поздрави!:)

Това ми звучи доста странно, но няма значение.
Поздрав и на теб!
цитирай
18. vandela007 - .
24.06.2011 06:48
halon написа:
Смятате ли ,че състоятелен мъж,подсигурен до края на живота си с пари и връзки ще си търси жена по автобусните спирки ?!
Поздрави.

Да. И за това говорихме. Каза, че е вдовец, че е имал щастлив брак и въобще не е мислел да се жени, но не искам да влизам в подробности.
Всъщност разговорът ни беше доста по-дълъг и чрез коментарите ви разказах повече, отколкото първоначално смятах да споделя....
цитирай
19. halon - Ami,
24.06.2011 08:44
Въпросът е не защо е искал да се жени,а къде и как си търси новата жена.Аз лично,не смятам,че състоятелен човек ще оглежда автобусните спирки ,за да си търси нова сапруга.
А и както изглежда,ти си пропуснала поне един автобус,за да си говорите толкова дълго,нали...
цитирай
20. vandela007 - halon,
24.06.2011 09:33
ти четеш ли отговорите ми? той каза, че НЕ Е искал да се жени и не си е търсел жена. Каза някои и други думи за впечатлението, което съм произвела в него, но пак казвам: не искам да разказвам в подробности.
Аз не знам дали говореше истина. Но това мен не ме засяга; по-важното беше, че АЗ НЕ ИСКАХ да се омъжвам. Написах този постинг, като една забавна случка: смешното е, че най-после и аз получих предложение за женитба - след дъжд качулка. Не искам да правя нравствен анализ на поведението на героя. Може да е имал и психологичен проблем човека.
Не съм пропуснала един автобус, но не знам по каква причина, наистина се забави повече от обичайното.
цитирай
21. halon - vandela,
24.06.2011 09:58
Ами тогава дай направо да си го кажа.
Според мен този заможен пенсионер НЕ Е ИСКАЛ да се жени,НО когато видял теб на автобусната спирка изведнъж решил да се жени.
Навремето в моя роден град имаше един,който обикаляше по няколко пъти на ден автогарата и ЖП гарата и мога да кажа,че се хвалеше наляво и надясно колко ученички,а и по-възрастни е оправил досега...
Та ,извини ме ,но "твоя" човек-грък, според мен си е бил един дърт сваляч.Не е искал да се жени и ти обяснявал надълго как не е искал,НО изведнъж ти задава въпроса,дали си съгласна да се ожените.Нещо не се връзва Vandela и ти най-добре го знаеш.
цитирай
22. vandela007 - halon,
24.06.2011 10:21
Исках само да се усмихнете като четете....
цитирай
23. halon - vandela,
24.06.2011 10:30
Усмихнах се още първият път,когато прочетох постинга...Лек ден от мен.
цитирай
24. vandela007 - :)))
24.06.2011 11:41
halon написа:
Усмихнах се още първият път,когато прочетох постинга...Лек ден от мен.

Ан тъй!
цитирай
25. ognena71 - Понякога съдбата ни изпраща лъч от ...
24.06.2011 16:39
Понякога съдбата ни изпраща лъч от закъсняла любов! Поздрави! Честит празник!
цитирай
26. elina7 - Чудесен разказ - удоволствие да се прочете !
24.06.2011 17:38
pevetsa написа:
В началото се засмях, но с течение прибрах устни и се замислих ... но не намирам смелост да коментирам, може би само това:
Неведоми са пътищата Господни!



Така е, ако е Божията воля - ще стане.
цитирай
27. mirachopi - Много ме замислиха думите ти...
24.06.2011 23:25
vandela007 написа:
mirachopi написа:
моята майка ,като теб в Атина срещна мъжа с който... си живееха страхотно и така 10 години....

Майка ти е била щастливка, можела е да си го позволи...

и си права наистина е можела да си гопозволи,ние вече бяхме големи,самостоятелни,може би не и обръщахме внимание колкото на нея и се искаше,а тя беше само на 43.Имаше един неуспешен брак и се радвам че си е позволила да опита да бъде щастлива.
цитирай
28. vandela007 - .
25.06.2011 16:56
ognena71 написа:
Понякога съдбата ни изпраща лъч от закъсняла любов! Поздрави! Честит празник!

Много усмивки от мен!
цитирай
29. vandela007 - .
25.06.2011 16:58
elina7 написа:



Така е, ако е Божията воля - ще стане.

:))) От тогава са изминали девет години....
цитирай
30. vandela007 - .
25.06.2011 17:01
mirachopi написа:
vandela007 написа:
mirachopi написа:
моята майка ,като теб в Атина срещна мъжа с който... си живееха страхотно и така 10 години....

Майка ти е била щастливка, можела е да си го позволи...

и си права наистина е можела да си гопозволи,ние вече бяхме големи,самостоятелни,може би не и обръщахме внимание колкото на нея и се искаше,а тя беше само на 43.Имаше един неуспешен брак и се радвам че си е позволила да опита да бъде щастлива.

"Всеки с късмета си" - казва народът.
цитирай
31. dedenze - Такава реакция си е грешка .
25.06.2011 18:48
За разлика от прошката в разказа за кражбата на същата спирка. Поне остават добри спомени !
цитирай
32. vandela007 - Деде,
25.06.2011 20:11
Може и да е грешка, но няма как да проверя...
Благодаря, че се отби тук :)))
цитирай
33. elina7 - Така е, ако е Божията воля - ще ...
26.06.2011 12:18
vandela007 написа:
elina7 написа:



Така е, ако е Божията воля - ще стане.

:))) От тогава са изминали девет години....


Това нищо не значи. Исак се роди след ....?
цитирай
34. vandela007 - Това нищо не значи. Исак се роди ...
26.06.2011 14:57
elina7 написа:

Това нищо не значи. Исак се роди след ....?

Да, Исак се роди... но Исак беше очаквано дете!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1297593
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5419
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930