Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.06.2011 21:28 - Четири дъвки до България...
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3385 Коментари: 9 Гласове:
14

Последна промяна: 11.06.2011 21:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

           Миналия месец като тръгвах за Англия, на летището във Варна, в салона за чакащи се запознах с едно гръцко семейство.

         Само като чух гръцка реч и сърцето ми трепна. Срам ме беше да ги заприказвам. Обикаляха салона, купуваха си разни неща, накрая седнаха срещу мен. Тъкмо да им кажа нещо, жената стана и тъгна на някъде, а мъжът остана сам. В един момент той кихна и аз плахо му казах „наздраве“ на гръцки, но не ме чу.

         След малко жена му се върна и седна при мен. Попита ме нещо на английски, от което разбрах само „Лондон“. Аз не знам английски и в първия момент помислих, че ме пита дали съм за Лондон; но бързо съобразих, че всички чакащи сме за там и предположих, че ме пита дали съм от Лондон, затова ѝ казах „ОХИ“. Тя обаче не обърна внимание, че ѝ отговарям на гръцки и продължи да ми говори на английски. Казах ѝ, че не разбирам и чак тогава се усети, че й говоря на гръцки.

          Тя се зарадва, аз се въодушевих, само дето не се прегърнахме. Доста си поговорихме, естествено пита от къде знам езика, как съм изкарала в Гърция, при какви хора съм била... Отговорих ѝ, че съм вярваща и винаги ще благодаря на Бога, че ми подари това мило семейство: млади, симпатични, интелигентни и изключително добри хора. Тя отмести погледа си от мен, позамисли се, после ме погледна в очите и с пръст, насочен към мен каза: „Вие сте била добра, затова и те са били добри с вас!“

 

 

          Може и така да е, но аз си ги обичах и те наистина бяха добри с мен. За почивния ден излизах от тях в петък след обяд и се връщах в събота вечерта. Спях при Мила. Всички бяхме доволни: и те си почиваха от моето присъствие, и ние с Мила се виждахме.

           В събота ходех на църква. Там се виждах с около 40, понякога и повече българи, мои братя и сестри по вяра. Прекарвахме си чудесно! Слушахме проповеди, обядвахме заедно, после си почивахме, разнасяхме брошури из Атина или просто се разхождахме.

           В края на деня, преди да си тръгна обратно за къщи, ходех в една фирма, чрез която изпращах  писма, снимки и подаръци за България и съответно получавах. Обикновено ходех сама и след като си вземех пакетчето, сядах на някоя пейка и си разглеждах какво са ми изпратили. Това бяха минутки, в които „общувах“ насаме с моите мили.

          Понякога се случваше да нямам пакетче... Само който е бил сам и далеч от близките си, ще разбере как съм се чувствала.

         Така седмица след седмица минаха четири години. Последната година си бях купила пет пакетчета дъвки – за всяка седмица от годината по една дъвка (общо 50 броя). Всеки петък като изляза от къщи, лапвах по една и винаги знаех колко дъвки ми остават до България. По някой път ги обърквах, тогава ги вадех от торбичката и си ги броях. Последния месец като ми останаха четири, ги лапнах всичките наведнъж, защото вече нямах нерви да ги броя.

          Ето няколко снимки от тогава:



image
Тук сме в църквата с една приятелка (аз съм по-грозната)

image
Тук сме с Мила на Акропола, но него сме го загърбили


image
В дома на Мила

image
Пак в дома на Мила, украсен новогодишно




Гласувай:
14



1. pevetsa - През 1992г. бяхме на лагер с млад...
11.06.2011 21:56
През 1992г. бяхме на лагер с младежите от Русенската църква и нашите домакини от Атина. Изкарахме си страхотно, с много музика.
Аз на китарата с моите песни, Ксенофон Йоанидис на пияното, и Йоргос Пирели на барабаните, без репетиции, просто се чувствахме.
Още слушам касетка на Ксенофон, а може би и той слуша моята касетка ...

http://www.youtube.com/watch?v=ZLykPxBbEoU
цитирай
2. bizcocho - „Вие сте била добра, затова и те са ...
11.06.2011 22:02
„Вие сте била добра, затова и те са били добри с вас!“ - така е Ваня! Валидно е за навсякъде! Познавам нашенци, които "не срещнаха" добри хора ни тук, ни в Италия... Аз, тук на лоши не попаднах! С едно малко изключение - не се разбрахме с един шеф, но колкото и да натиска той да ме освободят без възнаграждение, фирмата бе до край коректна с мен, даже и с допълнителните възнаграждения и отпуската./фирмата бе на брат му. Те си го знаеха, че той е лекето, но все пак е роднина/.
цитирай
3. stela50 - Наистина е така ...на добротата се отвръща с добро .
11.06.2011 23:34
Много хубаво пишеш спомените си ,Ваня ...чета ги с удоволствие .
Мисля ,че и вярата ти е помагала през тези години ,и Мила ,
и другите вярващи в църквата .И силата на духа, не на последно място .
Поздрави и прегръдка от мен !
цитирай
4. makont - Чак сега намерих време да прочета.
16.06.2011 10:26
Как да си по-грозната на снимката, та ти си красива. Човек е красив с душата си, с делата си, това не може да не се отрази и на външния вид. Ти излъчваш доброта и личи. Усмивки от мен, Ваня!
цитирай
5. vandela007 - О, Алекс!
16.06.2011 22:25
Когато човек е млад и музиката е в сърцето му, и без репетиции става. Още повече за прослава на Бога...
цитирай
6. vandela007 - .
16.06.2011 22:28
bizcocho написа:
Аз, тук на лоши не попаднах!

Радвам се за теб! Нека винаги Бог ти помага!
цитирай
7. vandela007 - Много хубаво пишеш спомените си, ...
16.06.2011 22:31
stela50 написа:
Много хубаво пишеш спомените си ,Ваня ...чета ги с удоволствие .
Мисля ,че и вярата ти е помагала през тези години ,и Мила ,
и другите вярващи в църквата .И силата на духа, не на последно място .
Поздрави и прегръдка от мен !

Ти всичко разбираш...
Благодаря ти за оценката на моите писания.... :)))
Прегръдка и от мен!
цитирай
8. vandela007 - Благодаря ти, Маки,
16.06.2011 22:35

Ти говориш като баба ми - тя винаги ме харесваше...
Казвам го с усмивка; благодаря ти наистина.
:)))
цитирай
9. анонимен - buy generic online
28.02.2012 01:23
Hello! <a href=http://qwdeuron.webs.com#1351>urea reactions</a>.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1296157
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5418
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930