Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2010 23:05 - Ушите ми станаха ей такива!
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1729 Коментари: 6 Гласове:
4

Последна промяна: 09.10.2011 18:59


          В Университета на нашия град има специалност „Теология”. Реших, че ще ходя като гост-слушател на лекциите по изучаване на Библията. Живея близко до института и един ден прескочих до там, да се запозная с учебната програма. Поразпитах и разбрах, че трябва да ходя на много лекции, години наред, за да мина цялата Библия. Отчайващо! Имах нужда от по-интензивно изучаване.

   Мислех, че вече нищо не може да се направи, когато срещнах една приятелка. От както съм вярваща, знам, че нищо не е случайно. От Бога беше това – да срещна тази съученичка, с която години не бяхме се виждали. Казах ѝ, че ходя в една църква, дето няма икони и не палят свещи. „Аааа! Знам я тази църква, дето учат Библията, имат уроци и богослужението им започва с урок.” Кааакво? Ушите ми станаха ей такива! „Къде учат Библията!” Обясни ми тя къде и добави: „Само че...там ходят на църква в събота.” „ В събота ли? Няма значение. Важното е, че учат Библията!” Следващата седмица бях там. На стената на сградата имаше надпис: „АДВЕНТНА ЦЪРКВА”. За пръв път чувам! Минах покрай малка цветна градинка, после няколко стъпала и... надпис „Молитвен дом”. На вратата ме посрещна усмихната жена: „Заповядайте! За пръв път ли идвате?” „Да.” – беше лаконичният ми отговор. „Ами кой ви доведе, с кого дойдохте?” „Никой, сама дойдох.” „Някой трябва да ви е препоръчал тази църква?” „Не, никой не ми я е препоръчал. Аз търсех такава църква.”

Леля Марийка – така се казваше жената, се учуди. За пръв път имали такъв случай – някой сам да дойде. И до днес очите ми се пълнят, като си спомня приветливото лице на сестра Марийка, 19 години от тогава!

 Влязох. Църквичката беше малка и хората не бяха много. Направи ми впечатление, че всички се познават и си говореха тихо. В един момент съвсем утихнаха. Започна първата част на богослужението – библейският урок. Разделиха се на групи по десетина човека. За всяка група си имаше учител. Отвориха си Библиите и уроците. Учителите водеха урока по темата за седмицата, а „учениците” разискваха; ставаше нещо като дискусия. Каквото кажат, го подкрепяха със стих от Библията. Беше ми радостно на душата, веднага си направих извод, че тук мога да задам всичките си въпроси.

   Около три месеца ходех и в двете църкви. Непрекъснато правех сравниние.  Имаше голяма разлика. В предишната много държаха на емоциите. Сякаш се стараеха да изглеждат весели и радостни. Пеейки, някои даже птропваха, а други подскачаха. Даже пасторът ги насърчаваше да танцуват в църквата, защото така правел Давид. Верно е, че ап. Павел е казал: „Радвайте се, пак ще кажа, радвайте се!” Но аз не разбирам това като непрекъснато да скачаш от радост.

  Ще повторя: нямам нищо против вярващите в тази църква. И до днес имам приятелки, с които като се срещнем, се имаме като сестри. Но аз думите на ап. Павел ги разбирам като една увереност и спокойствие; едно смирено очакване; един трепет, копнеж и радост от надеждата за бъдещето, което Бог ни е обещал.

 Всичко това намерих в новата църква. Лицата им - приветливи, ведри и усмихнати. Тук имаше ред във всичко и сякаш божият мир почиваше върху тях.

  В един момент се наложи да прекъсна ходенето и на двете места. С Красимир започнахме да гледаме буби. Особено към края, непрекъснато бяхме заети: берем черничеви леста и слагаме; берем, хвърляме – те като лами ядат и дебелеят. Не можех да ходя на църква, но това ми подейства много благоприятно, за да избера една от двете и да взема окончателно решение.

   Между другото, опитах да позвъня на Александър, но  телефонът беше закрит. Какво ли се е случило, за да си спре телефона? Ще трябва да му напиша писмо. Много исках да споделя с него новите си вълнения!       
                                      



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. alexiev63 - Разбирам те, напълно те разбирам, ...
11.08.2010 16:48
Разбирам те, напълно те разбирам, минал съм през всичко това, преди 20г.
Не е важно коя църква посещаваш, Иисус е навсякъде, важното е да чувстваш мир в сърцето си, да намираш и бъдеш със себеподобни хора, с които да ти е приятно да общуваш. Радвам се че търсиш начини да изучаваш Свещенната книга, самият аз съм учил Теология в Международна библейска академия "Логос". Но не афеширам със знанията си, това отблъсква, а както казва Яков, показвам моята вяра чрез дела. УСПЕХ!
цитирай
2. vandela007 - Благодаря ти.
11.08.2010 23:29
За разбирането. Аз също ти желая успех!
цитирай
3. eien - Извинете, че се намесвам, но на Господ не е безразлично къде ще сме приютени, затова
22.08.2010 19:11
Той винаги ни води и ни посочва нашия духовен дом. Отворено ли е сърцето ни, следваме ли го, никога няма да сбъркаме. А където Святият Дух е, и "двама или трима са събрани в Божието име" , молитвите са веднага чути. Пожелавам Ви да си намерите църквата и мястото, което е отредено за Вас.
цитирай
4. vandela007 - Да!
23.08.2010 13:48
Благодаря и се радвам, че и вие мислите така: че на Господ не Му е безразлично къде и как Му се покланяме. И в следващият си постинг разказвам точно това - как Бог ме е водил. Случаите с нощния блок на програма "Хоризонт" и църквата, в която първоначално съм влязла, са само една малка част от доказателствата.
Поздрав!
цитирай
5. icebarbi - Позволете ми и аз да се намеся, бих ...
05.09.2010 15:53
Позволете ми и аз да се намеся, бих добавила, че Бог не му е безразлично пазим ли заповедите и как ги пазим. И ако изхождаме от тук няма как да не се озовем в правилната църква. Но е важно да пазим наистина Божиите заповеди не постановените от хората или дадени църкви.
цитирай
6. vandela007 - Да!
06.09.2010 18:39
Аз също правя разлика между Божие и човешко; между Библейско и църковно.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1287865
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5416
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031