Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2010 13:50 - Аз БЯХ женена жена
Автор: vandela007 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2760 Коментари: 8 Гласове:
4

Последна промяна: 29.09.2011 16:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

           Когато двама души се съберат „заради децата”, почти никога не се получава. И с нас не се получи. Бях чела някаква сентенция, че двамата трябва да гледат не един в друг, а в една посока. Ние гледахме в различни посоки. Отново се разделихме. Всички пробни срокове ги бяхме минали, „доказахме”, че не можем заедно, предстоеше датата на последното дело.

       Не бях радостна и не чаках развода като възможност за свобода. Харесвах си го, обичах го по мой начин. Исках да сме семейство, децата да имат татко, аз да имам подкрепа; вечер да се събираме вкъщи, да сядаме всички на масата, да ходим заедно на излети и още куп неща, които се случват в нормалните семейства, но...

        Не ми се говори, ще се разплача. . .

 

        Беше топъл за ноември месец ден. Събудих се рано. Направих си кафе. Пих го бавно, защото имах много време. Не знам защо, но в мислите ми само сцени, когато сме пътували четиримата: той, аз и децата; когато ходехме за риба и се връщахме само с гъби; ходехме в планината, беряхме цветя;  на море. . .

 

         Имахме камион с фургон. Една година бяхме на море с фургона. Красимир го беше спрял на наклонена поляна. През нощта се наредихме: аз, до мен щерчето, Ками и накрая Красимир. Заспали сме. В  един момент усещам, че Красимир ме бута: „Ване, Поли е в долния край на фургона, вдигни я!” То нали е наклонено, а тя – мъничка, свлякла се е. Станах да я вдигна: „Ела, маме да те сложа на възглавничката.” А тя маха с ръчичка: „Не, не! Аз бях вече там!” Тогава ни се спеше, но на сутринта много се смяхме. Всички се намерихме свлечени по наклона на фургона; подпрени на стъпалата си, все едно, че прави спим...

         Сещах се смешни неща от живота ни, а плачех. Не бяха много такива мигове, но ми бяха скъпи. Сигурно ще ги помня и когато гасне животът ми. Трябвало е повече да излизаме, но аз все имах работа. Красимир не ми помагаше, а децата бяха малки да го правят... В малкото пъти, когато сме излизали заедно, съм правила компромис с прането, или чистенето, или нещо друго. Било каквото било. Сега е късно и компромиси да правя. И вече нищо няма значение...

          Погледнах се в огледалото: очите ми подути, косата рошава... не става така! Веднага под  душа! Подейства ми освежаващо.  Подсуших си косата, подвих краищата с маша, гримирах се леко. Подбрах си бельото, облякох един костюм, в който се харесвах; подходящи обувчици, чанта. Леко парфюмче и... бях готова. Погледнах отново в огледалото, отметнах косата – добре!

 

          На развод тръгнах като на сватба.




Тагове:   море,   сватба,   развод,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benra - знам,
28.04.2010 14:07
че разказваш историята на живота си, но го правиш толкова увлекателно, че за моменти аз ставам ти и преживявам емоциите ти..До сега не съм писала, защото ми се струваше неуместно, но днес не можах да се въздържа
Поздрави!
цитирай
2. vandela007 - Благодаря ти.
28.04.2010 14:38
Аз съм много пестелива откъм емоции, но те прозират покрай фактите. Благодаря за разбирането.
Сега, в момента се замислям: дали една от причините да пиша не е и тази. Човек така е устроен, че търси съпричастност. Колкото и изолирани да живеем, социални същества сме... Въпреки завесата, с която покриваме сърцата си...
цитирай
3. анонимен - съжалявам...
28.04.2010 14:43
Съжалявам за кошмара който си преживяла. Имах усещането че аз пия кафе и се върнах няколко години назад когато беше моя развод....Минаха години а няма ден в който да не си спомням хубавите моменти от брака ми, тонове сълзи проливам вече, но това само вгорчава още повече живота ми. Не прави като мен, не страдай за нещо което си е отишло. Успех и бъди по-силна от мен
цитирай
4. benra - вандела,
28.04.2010 14:54
нормално е-всички търсим разбиране и съпричастност, а мисля че, когато думите излязат от теб и всичко се превърти като на филмова лента пред очите ти...мисля че тогава част от горчивината се стопява. Може би това е един от начините да се преживеят трудностите.
Винаги съм смятала,че по-добре човек да бъде сам, отколкото да се чувства сам с някого.
цитирай
5. vandela007 - Съжалявам за кошмара който си пр...
28.04.2010 15:30
анонимен написа:
Съжалявам за кошмара който си преживяла. Имах усещането че аз пия кафе и се върнах няколко години назад когато беше моя развод....Минаха години а няма ден в който да не си спомням хубавите моменти от брака ми, тонове сълзи проливам вече, но това само вгорчава още повече живота ми. Не прави като мен, не страдай за нещо което си е отишло. Успех и бъди по-силна от мен

Аз много се промених. Вече не емоциите и спомените са водещи в живота ми. Не съм роб на миналото; не съм го забравила и никога няма да забравя, но за това - по-късно . . .
цитирай
6. narniq - Колко време?
28.04.2010 15:37
Колко време ти бе нужно да спре да те боли от тези спомени?
цитирай
7. vandela007 - !
28.04.2010 15:39
benra написа:
мисля че, когато думите излязат от теб и всичко се превърти като на филмова лента пред очите ти...мисля че тогава част от горчивината се стопява. Може би това е един от начините да се преживеят трудностите.

"Вандела"! Ванделке, Вандело, Дело - така ми казваше Красимир.
Но колко си права, че когато думите излязат, горчилката някакси се стопява. Това донякъде ме е спасявало в годините - писането. Къде на листчета, къде по тетрадки. . .
цитирай
8. vandela007 - Колко време ти бе нужно да спре да те ...
28.04.2010 15:47
narniq написа:
Колко време ти бе нужно да спре да те боли от тези спомени?

Изкушавам се да ти кажа, но нали ще имаш търпение да почетеш още малко?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vandela007
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1299936
Постинги: 509
Коментари: 2092
Гласове: 5420
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930