Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2020 13:11 - Rе: Много кратките ми размисли по здрач: за благородството на парите
Автор: valdor1355 Категория: Хоби   
Прочетен: 2705 Коментари: 2 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg








      Понякога
в Блог бг
някой публикува
хвалебствия за бедността и порицание за богатството, което ме провокира до мозъка на костите. Наистина негодувам към подобна гледна точка и доста пъти в постинги съм изразявала мнението си, че парите са едно от най- гениалните неща, измислени от човека. Парите, макар първоначално под други форма, както и търговията са това, което преди хилядолетия ни е извадило от пещерите. С пари и върху тях е изградена цивилизацията.... Един беден човек, колкото и да е чистосърдечен и благороден е неспособен да реализира в голям мащаб помислите си да бъде алтруист;))))))) . Всъщност бедните хора, колкото и духовно стойностни да са, са напълно безполезни на обществото, тъй като те не могат да направят повече от да благопожелават, а това не е действие. Някой ще каже, че добрият човек е безценен, защото носи положителен заряд- да, но само за най- тесния си кръг от хора, защото аз не вярвам, че само молитвите на един за Света помагат на някого. Истината е, че бедните хора са само едни песъчинки, статистика в икономиката. Дребни консуматори, които не са съзидателни. Поради изкривен идеализъм не могат да излязат от цикъла на неотложните, битови необходимости.

       Но днес ще бъда много кратка. Истината е, че всички най- красиви световни образци във всяка една сфера на изкуството (и архитектурата) са създадени с инвестиции на много пари. Цялата техническа ЕВОЛЮЦИЯ, а не революция се е случила също единствено с вложението на много пари в развитието на таланти и разработките на някой. Ще цитирам за пореден път в блоговете си Слави Бинев и любимата ми крилата фраза: " Ако не бяха Медичите и Борджиите, Микеланджело и Леонардо (не знам защо е изпуснал Ботичели) щяха да си останат обикновени бояджии".
      Парите са това, което е облагородявало и ще облагородява света. Те са онова, което създава красотата. И те са онова, което дава достъп до най- доброто, което може да се купи с тях за едно достойно съществуване. А достойното и достолепното съществуване никак не е малко за душата. ;)







          ***


 



Гласувай:
11



1. valdor1355 - Не си въобразявайте, че ме интер...
30.01.2020 13:18
Не си въобразявайте, че ме интересува правдеността на Вашата истина върху нещата. Не си въобразявайте и че ме интересува социалната призма, през която сте се пречупвали, за да я придобиете. Не си въобразявайте, че ме интересува и кои автори сте приели за пророци. Просто не ме интересува и не ми се натрапвайте с агресивни виждания, тъй като това е МОЯТ блог и в него излагам собствените си гледни точки. Исках да кажа "майната Ви". :)
цитирай
2. valdor1355 - Казано иначе, когато ме интересува ...
30.01.2020 13:28
Казано иначе, когато ме интересува нечия гледна точка, отивам в блога му и се запознавам. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: valdor1355
Категория: Хоби
Прочетен: 334526
Постинги: 684
Коментари: 2178
Гласове: 3128
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031